Gå til innhold

Mange 11mnd (ca) babyer her som står VELDIG ofte opp halv 6/ 6 tida?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere, står dere opp? det gjør eg. Men tenker på at begynner i jobb om 6 uker, og blir trøtt skal eg stå opp 6, å begynner i jobb klokka 8....

noen sier de vil la barna gråte til 7. men tenker når hun legg seg 7 om kvelden, er hun jo utkvilt 6 neste morgen. ka dere sei, erfaring....:)? er der veldig vanli med 6, føler mange barn sover te 8 og, heldiggriser:) hehe.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Nå er datteren min bare 9,5 mnd, men svarer uansett:)

Her i huset er det ALLTID morgen en gang mellom 05:45 og 06:15. Hvis hun sover lengre enn 06:15 er jeg sjeleglad, men det skjer maks 1 av 100 ganger:)

Jeg har vært litt usikker på hva jeg skulle gjøre, fordi det har vært slik i mange mnd. Men har kommet frem til den beslutningen om å stå opp. Som regel har hun også bæsjet på morgenen, og skjønner jo at det ikke er så lett å sovne igjen da. Men hvis hun våkner tidligere på natten, så lar jeg henne bare ligge og gråte. Noe som heldigvis ikke skjer så ofte. Ellers tror jeg også at hun er rimelig uthvilt tidlig på morgenen, ettersom hun legger seg en gang mellom syv og halv åtte.

Hvis du finner en kur mot tidlige morgener, så tips meg gjerne... gjesp:)

Skrevet

ja eg og står opp, zzz... jaja,men nå går de grett, kan jo få en kvil, men når eg begynner i jobb det blir gale, jaja, er snille da, sover jo hele nettene, men klarer ikke legge meg før 11 12 hell, ikke trøtt før. men så lenge "Andre" og står opp då,..... men har hørt helsesøster sa til en venn avmeg,la de ligge te 7,har ikke vondt av det..hm??? ikke vet jeg...

Skrevet

Vesla på 10,5 mnd pleier å våkne 05.50 sånn ca. Tar henne over i vår seng litt da og så står vi (mannen) opp med henne rundt 6.15-6.30. Er en fase dette, vil tro hun sover lenger en periode ut på høsten, så kort igjen osv. Hun her sovner også rundt 19-19.30 på kvelden,så hun sover bare 10,5-11 timer de fleste netter når for tiden.

Skrevet

Det er som regel morgen i sekstida her i huset og. Bare å komme seg i seng i god tid før elleve. Vi vet hva som venter...

Skrevet

Tror våre søte små har en innebygget vekkerklokke - sønnen min våknet nøyaktig 05.30 hver dag over en veldig lang periode. Og nå har lille jenta mi på 7 måneder begynt med det samme. Men hun sovner igjen etter et melkemåltid på senga da :-) Og sover til kl åtte eller noe rundt om der :-)

Skrevet

Skjønner ikke problemet... Poden her er riktignok bare 7,5 mnd, men vil aller helst stå opp mellom 3 og 4!!! Og det etter flere turer opp i løpet av natta. Jeg nekter å stå opp før 05.00 - 05.30, men blir ofte ikke noe mer søvn etter 4. Er utrolig fornøyd om han våkner halv seks siste gang. Jeg har jobbet i over 1 mnd nå, og har vent meg på 4 timer oppstykket søvn :-/ En gang må det vel gå seg til, om 13 år må jeg vel slite stakkaren ut av senga, hehe.

Skrevet

hehe, skjønner at ikke ser problemet...det er jo egentlig "dumt" å klage litt på klokka 6. men det e tidlig når skal på jobb å ikke får kvilt..

men er kjempe fornøyd md at hun ikke vokner på natta mer, har tullet med det og, men då måtte hun ligge gråte.. eg bare lurer om andre her har vent de til å ligge te 7, å de får ikkje komme opp før de, men det ser ut som alle her er oppe her med de søte små 6, og tidligere enn de. .:) så då får vi bar smøre oss med tolmodiget å være førnøyd:):)

Skrevet

Skjønner egentlig godt hva du mente, måtte bare blåse ut litt frustrasjon :-) Når han er 11 mnd håper jeg jo at ting er mye bedre.Tror forresten det er mange som sover til 7 og mer, bare at de ikke har svart på denne tråden.

Skrevet

man blir (dessverre) vant til d meste...eldstejenta på snart 5 har først det siste året skjønt at det går an å sove lengre enn til 6.30..etter å ha tatt morgenen fra 4.30- 6.30 periodevis...husker hun hadde en periode hvor hun var lysvåken fra 4.30 når jeg skulle på jobb..trøtt i trynet utover dagen da ja!

misntemann (10.5 mnd) er akkurat ferdig med en periode hvor han våknet og skulle opp kl 5...jeg sto opp så han ikke vekte hele huset(etter å ha prøvd å ta ham opp i senga vår, men det endte med turning..)

forrige uke var han tilbake til 6.30- modusen...

ble kanskje litt rotete, men ...man bruker jo uansett litt tid om morgenen, så kanskje det ikke er SÅ tidlig å stå opp kl 6 når man skal på jobb kl 8;-)

Skrevet

lillegutten vår er 9 mnd og har siden han var 7 mnd våknet mellom 5 og 6. Han legger seg om kvelden mellom 6 og 7, så vi kan absolutt ikke klage. 11-12 timer sammenhengende søvn på han er gull og det gir oss mulighet til å sove ca 7 timer hvis vi kommer oss i seng 22.30. Det gjør vi som regel. Da synes jeg ikke det er noe stress å stå opp 5.30-6.00. Heller ikke når jeg går på jobb. Har en jobb der jeg kan komme før og gå før, så ser det egentlig som en fordel at han våkner tidlig. Eventuelt kan jeg bruke morgenen til å trene :-) Om kvelden vil jeg jo se han før han sovner!

Skrevet

Før jeg fikk barn sto jeg opp kl. 5 når jeg skulle på jobb kl. 7... Men så liker jeg å ha god tid på morgenen, da. Dessuten var jeg som regel på plass en halvtime før for å slå av en prat over morgenkaffen sammen med de flotte kollegene mine. Er nok stor forskjell på om man er A- eller B-menneske :-)

Skrevet

Eg har alltid vert A, men sko trodd te tider at eg var B :) nei, her må man i seng 10 skal man komme opp 05.49:) men kan godt være det er godt stå opp 6 når man skal på jobb 8, godt dere er opptimistiske:)

men sant og, mange andre barn som ikke svarer på denne linken, har nok barn som sover 7 og oppover, jaja,kommer vel de og en dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...