Gå til innhold

Gravid uke 26 i Egypt, Sharm El Sheikh??

Anbefalte innlegg

Vurderer å bestille billetter nå i midten av August for en ukes ferie på meg og sambo. Dette er vel hovedsaklig for å få en siste "alenetur" før babygutten kommer.

Noen som har erfaring med å reise så sent i svangerskapet, og hvordan er smittefarene der nede? Hva er det værste som kan skje? vil jo ikke reise om det er fare for lillegutts liv om jeg får infeksjoner eller lignende.

Det er jo den varmeste månen der nede i August, men dersom jeg ligger i skygge og bader mye for å unngå å bli "kokt", vil det vel være OK å "bo" inni magen for den lille?

Er bekymret, men har så syyyykt reisefeber, Vil ikke reise til typisk Spania heller, Egypt er tingen =) Noen erfaringer eller tips til jeg bør ta med på reisen, eller om jeg bør la vær å reise?

Fortsetter under...

Egypt og sharm el sheik er en flott plass å feriere, var der selv i desember, men vet ikke om jeg ville anbefalt august.. Spesielt ikke når du er gravid.. Da er det varmt der.. Å da mener jeg VARMT!! En ting er jo hvordan den lille i magen takler et så varmt klima, men så skal jo du selv også ha det behagelig.. Graviditet og superhete funker jo ikke så bra sammen bestandig..

Ellers synes jeg det var noe "shabby" stil over det meste av resturanter der nede.. Ikke imponerende renhold, og ikke stolte jeg helt på kvaliteten av maten vi fikk servert.. Har forstått det sånn at man skal være ekstra forsiktig med matforgiftning ol når man er graivid, og da tror jeg ikke egypt er det beste valget når man vil unngå risiko =/

Jeg ville heller ha ventet til gutten kommer til verden, og reist en måned det ikke var like varmt =)

Jeg har vært der i august uten å være gravid, og holdt ærlig talt på å stryke med i nesten 40 varmegrader. Så for meg ville det være helt utenkelig å reise dit som gravid ettersom jeg er ekstra følsom for varme da. Men jeg er generelt ikke glad i temperaturer over 30 grader uansett, da.

Når det gjelder hygiene, er det vel akkurat det som hadde avgjort det for meg. Jeg synes ikke hygienen var helt på topp da jeg var i Egypt, verken på hotell, restauranter eller storbyer. Det var greit da jeg ikke var gravid. Men ville nok ikke følt meg trygg på maten, og blitt ganske hysterisk med tanke på både listeria og toxo der nede nå.

Du må gjøre det du synes er best for deg - men tror ikke det er så mange som vil anbefale deg Egypt i august når du er gravid!

Hallaisen!

Generelt så tror jeg at jeg hadde valgt et litt "renere" og ikke så varmt land som Egypt å feriere i med mage... Egypt er jo ikke kjent for å være veldig renslig, og Sharm er vel ikke akkurat "strøkent" det heller...var der i fjor og hadde en fin feire men kommer ikke til å reise tilbake. Mye mas fra befolkningen der nede, skittent og veldig varmt :-) Og skulle du være så uheldig å få problemer med magen (som veldig mange får i slike land) så er det ikke anbefalt å bruke feks imodium pga mulighet for misdannelse hos fosteret...

Så om jeg var deg ville jeg heller valgt et turistland som var mer "utviklet"...feks spania, portugal, hellas, italia, kroatsia...etc...

Jeg er ca 20 uker på vei og har akkurat kommet hjem fra Spania :-) Hadde en flott ferie, og mer en varmt nok med rundt 30 grader...

Lykke til med valget og god feire!!!

Hei!

Vår guide når vi var der nå i april/mai sa at det kunne dra seg opp i 50 varmegrader i august... Så jeg ville holdt meg til et litt kaldere reisemål. Om du reiser, husk antibac! også blir det en litt stusselig tur for deg matmessig antakeligvis, men det gikk jo greit for meg. Holdt meg unna alt av salat og grønt som ikke var kokt eller skrelt. Velg evnt noe annet enn all incl :)

God tur!

Annonse

Hvis jeg skulle dratt under graviditet ville jeg ihvetfall reist til et ok All Inclusive-hotell. Vi var på et sånt i Sharm, og der var det veldig rent og hygienisk. Og ikke minst er det greit å ha masse sunn mat å velge mellom til hvert måltid (buffet), og veldig greit at man kan se maten før man forsyner seg. Mange vil kanskje si at det ikke blir den store opplevelsen av å bare spise på et hotell hele tiden, men hvis formålet er ferie og avlsapping vil jeg si det er genialt (og faktisk ganske billig)!

tror jeg også hadde valgt et annet renere og kaldere sted. Var der selv på bryllupsreise i juli og da var det 45 grader. etter 3 dager ble både jeg og mannen min sterkt matforgiftet og tilbrakte 5 døgn på sykehus. og da hadde vi kun spist på hotellet som var 5 stjerners sheraton :P hadde nok valgt hellas eller noe lignende, som gravid ;)

Jeg kom akkurat hjem fra Europaferie og det var SINNSYKT varmt på slutten. Jeg ville ikke reist som gravid til et så varmt land i august, det er så stekende hett. Men om du bor på hotell med basseng rett utafor, all inclusive, så kanskje det er helt topp det vet jeg ikke. Men jeg tror også jeg ville valgt noe med milderere klima for man blir så varm som gravid, jeg er bare 15 uker men syns allikevel det var uutholdelig med 31 grader i skyggen hele dagene. I Egypt er det vel kaldt på kvelden, eller? Og det er jo isåfall bra, for det er jo på natten det er verst oftest.

Det fins utrolig fine steder i f.eks Tyskland(Rügen), man kan ta Kielferga og ha med bil - det er et drømmereisemål for meg. Elller nordspania som har mindre turister eller nordfrankrike. Det fins masse reisemål som er helt fantastiske og med mildere klima og bedre matforhold, om du leter så finner du! Håper det blir en bra ferie!

Hmm, har blitt litt skremt nå :P Tror kanskje vi legger egypt litt på hylla, Var der i desember 2008, og da var tempen het ok, litt kjølig da i forhold til i august tipper jeg. hehe, men gikk jo greit med bakterie og magesjau o.l som er mest vanlig å få da..

Men er redd for å gjøre den lille syk eller ubehagelig med så sterk varme om jeg reiser i august, stakar liten..

Men får se om vi reiser til et litt mer roligere og kjøligere klima, men vil jo ha sol og bading da. Noen tips til hvor det er bra og reise? Typen hadde visst ikke så lyst å reise til typisk spania,hellas, så vet liksom ikke hvor det er billige hopp på turer i August =/ Noen?

Bulgaria skal være et bra reisemål har jeg hørt. God temperatur i august med et gjennomsnitt på 26 grader. Har ikke vært der selv, men kjenner noen som har vært der mye. Fine strender skal det også være der. Ellers er Praha en nydelig by å reise til. Her er det ikke badeferie da, men en vakker by er det. Der er temperaturen omtrent slik som her i Norge i august.

Hei, ser det er anbefalt Bulgaria. Samme problemet der med mat som Egypt. Vest europa er mest safe som gravid. Eller usa? var der som gravid gikk veldig bra. Vi drar til kreta nå heller safe en spennede for oss nå. tar ikke noen tjangser på ikke vestlig sykehus hvis man er uheldig

Bulgaria er jo EU-land da, burde jo være ganske Ok med matkvaliteten der.. mye kontroller osv.Kroatia har jeg hørt også er kjempefint. Italia, ved Gardasjøen - går jo charterreiser dit. Åh det er så mye å ta av.. håper dere finner noe bra!

Annonse

Hva med USA? Det er en av de tryggeste landene å reise i for gravide. Så f.eks Florida/Miami. Vi var der i August for noen år siden, og det var ca 30 grader og veldig fint. Det er regntid da, men det regner stort sett bare 15 minutter på ettermiddagen og så kommer sola fram igjen, så ikke noe problem.

USA er jo nå like varmt som Sharm, i hvertfall østkysten - hetebølge...

Jeg var i Sharm siste uka i mai (da var jeg i uke 19), det var ekstremt varmt da, og jeg satt i skyggen eller lå i sjøen.

Tror ikke jeg ville ha holdt ut der i august.

Jeg har i dag kommet hjem fra en uke på Kreta. Er i uke 22. Det har gått kjempefint. Har ikke ligget og stekt meg på stranden, men vært en del i skyggen og vannet. Maten har det blitt litt kjedelig med, da jeg har vært veldig nøye i forhold til frukt, grønnsaker og kjøtt, så i dag var det rett på butikken for fersk frukt og grønnsaker:) Varmt har det blitt, men ikke uutholdelig.

Om antibac er med tror jeg alle europeiske turistland er greit.

Egypt har jeg hørt ikke er anbefalt grunnet det er lett å bli matforgiftet der nede. Pengene der er visstnok også veldig møkkete.

Håper du finner et passende sted å reise! Synes det veldig deilig å få en siste tur nå før lille nurket kommer til høsten:)

Hei!

Jeg hadde sjekket ut de små øyene i Hellas. Selv om du skriver at typen ikke ønskerr "typisk Hellas" så er det ikke sikkert han helt vet hva han snakker om :-) Helleas har et mangfold av små, koselige og mindre turistifiserte øyer å velge mellom...helt utrolig skjønt der! Og iallefall med baby på vei...da jeg regner med at dere ikke er ute etter uteliv og party?! :-)

En annen ting at det er VARMT nok i massevis i hele søreuropa på den tiden av året...så varme får du :-)

Ellers så kan dere jo dra til asia...der er det jo masse flotte plasser :-) Og litt mer eksklusivt enn "bare typsik spania og hellas" ;-) ...eller Seychellene...masse deilig å velge mellom! Men da har du jo denne lange flyturen da...som heller ikke er så kul med gravidemage...hm...nei, mitt tips er en deilig liten ø i Hellas :-)

Kos dere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...