Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en meget ubehagelig opplevelse her om dagen. Var på bytur, og var innom en barnebutikk. Barnet mitt sto plutselig og spiste på et inntørket rundstykke hun hadde funnet på gulvet.Hun er forresten akkurat fylt 1 år. Jeg tok det ifra henne, og hun ble selvfølgelig sint. Så skulle jeg prøve et klesplagg på henne, og hun begynte å skrike. Slik som små barn ofte gjør når man skal kle på de:) Plutselig sier en dame noe sånt som "men ærlig talt altså, det er et lite barn. Du må da trøste henne" Og hun sier det på en veldig nedlatende og sårende måte. Jeg spurte henne hva det var for noe, og hva hun sa, men jeg ble så paff og satt ut at jeg egentlig ikke visste hva som foregikk. Jeg ble irritert, og fortalte henne hvorfor barnet gråt, men hun sto der som om jeg har gjort noe forferdelig. "Stakkars unge", sier hun med den overlegne tonen sin igjen. Det er så utrolig sårende...Hvordan kan et fremmed menneske stå og si noe sånt? Barnet mitt gråt i noen sekunder mens jeg tok på et klesplagg, og attpåtil satt på gulvet med henne på fanget. Jeg kjenner vel barnet mitt best, og vet at hun har temperament. Heldigvis så er jeg trygg på meg selv, jeg er trebarnsmor, og jeg vet at jeg er en god mor. Jeg som aldri lar barnet mitt skrike seg i søvn, fortsatt ammer barnet mitt på natten, er hjemme med henne fordi jeg syns hun er for liten til å begynne å barnehage..Ja, hun har det bra fælt...!Hvordan kan noen som ikke kjenner meg stå og si "stakkars barn"?

Jeg aner at hun trodde jeg var mye yngre enn det jeg egentlig er, fordi jeg har et "barnslig" utseende. I det hun gikk tok hun opp telefonen, og jeg lurer veldig på hvor eller hvem hun ringte... Jeg hadde heldigvis søsteren min der. Hun sto der like sjokkert som meg, og kanskje enda mer sinna. Vi gikk for å se etter henne, og for og fortelle henne hva vi syntes , men fant henne ikke. Det irriterte meg, for det var først da hun hadde gått jeg visste hva jeg skulle ha svart henne. Hadde jeg bare husket hvordan hun så ut, og truffet på henne igjen.... Hva er det sånne mennesker tror de er for noe? Det ble kanskje noe rotete og langt dette her.. men måtte bare få ut litt frustrasjon:) Jeg skjønner nå hvor lett misforståelser og falske anklagelser kan oppstå. Har eldre kvinner glemt hvordan sine egne barn var? At de faktisk ikke trenger å ha det fælt eller vondt når de skriker, men at barn faktisk trasser. Det er som regel eldre kvinner som himler me øynene eller rister på hodet når et barn gråter. Menn drar som oftest på smilebåndet. Jeg tror kvinner liker å tro det verste.

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du er trygg på deg selv som mor, jeg hadde sikkert knekt fullstendig sammen hadde jeg fått en sånn mot meg.

Herregud for ei drittkjerring! Ja det er så typisk å vite etterpå hva man burde svart. Håper nesten du treffer henne igjen, hun hadde virkelig fortjent å bli satt på plass.

Jentungen min skriker av alt. Absolutt alt. Ihvertfall når hun blir fratatt gamle matrester og må kle på seg..hehe. Jøje meg om noen skulle kommet og sagt hun ble dårlig behandlet hver gang.

Skrevet

Hun manglet sikkert en skrue eller to.

Skrevet

jeg hadde ikke trøstet ungen av den grunn, syntes mange duller for mye med ungene,

synd du ikke fant igjen damen, og fikk fortalt henne et par ting. det hadde hun trengt! og kansje hun burde sett et par episoder med supernanny på tv, sånn for å se hvordan det går med mange av ungene som blir dullet for mye med.

Skrevet

Enig i at det var en tåpelig kommentar, og at det ikke høres ut som om ungen hadde det vondt. Jenta mi vræler som en stukket gris for tiden - hun er nok i trassalderen (blir snart to) og jeg lar henne hyle når det er snakk om sint gråting. Snakker kanskje rolig til henne av typen "nå må du høre på mamma. Skjønner at du ville ha bolle, men vi spiser ikke mat som har ligget på gulvet" el - men ofte kommenterer jeg det ikke i det hele tatt. Når det er sagt: syns ikke noen skal ta sånne tilbakemeldinger så ille opp - du vet selv om du er en god mor og om barnet har det bra - det fins mange idioter der ute som mener både det ene og det andre. OG - rent prinsippielt mener jeg faktisk at dersom en faktisk mener at det ser ut til at et barn blir behandlet dårlig så SKAL man si fra, for det er viktigere at noen forsvarer barnet enn at foreldre kan bli såret eller fornærmet.

Skrevet

Jeg vet ikke selv hvordan jeg hadde reagert hvis jeg hadde fått en sånn kommentar, men jeg hadde sikkert blitt så forbanna at jeg ikke hadde sagt noe klokt.

Jeg synes ikke det går ann å si noe sånt. Har flere ganger sett foreldre måtte snakke til barna sine eller sett at barna gråter i trass og det kommer ikke en tåre engang og da tenker jeg ofte at det er sikkert noen skrullinger der ute som reagerer på det, mens jeg "smiler" forståelsesfullt til forelderen.

Håper jeg aldri får en sånn kommentar

Skrevet

Folk er så dumme noen ganger! Gudene må vite hva folk tenker om meg av og til, jenta mi på snart 2 er vanvittig trassig for tiden, hylskriker for den minste ting. Her om dagen la hun seg på gulvet og illskreik fordi hun ikke fikk ut bjella i den Brio ranglen... jeg prøvde rolig å forklare det ikke gikk an å ta den ut, men nei, det var visst verdens undergang. Sukk.. må smile litt også da, de er jo søte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...