Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta vår legges rett i "stor sengen" om kvelden.

Nå når hun er blitt så stor (10mnd) begynner jeg å bli litt små nervøs for at hun skal falle ut av sengen vår.

Sengen står inntil veggen, med snuppa sin (ubrukte) seng vedsiden av, men hun kan jo fremdeles krabbe ned i fotenden.

Hvordan gjør dere andre som samsover?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig ville nok ha begynnt tilvenning av egen seng på den alderen. Ville nok vært redd for at hun skulle falle ut. På den andre siden så lærer de seg jo fort hvor grensene går etter å ha falt ut noen ganger.

Minien her er superaktiv og sover ikke stille for å si det sånn, men nå har ikke jeg noe særlig erfaring med samsoving da begge mine har vært storgulpere... Kan vel trygt si at det tar bort en del av sjarmen med å sove intil hverandre i samme seng :)

Skrevet

Lillemor på 9 mnd legges i sin seng på kvelden, våkner som regel i 23 tiden for en liten skvett og sover så med oss resten av natten. Tør ikke å la henne ligge alene i vår seng, da hun er super duper aktiv. På tide at hun nå sover hele natten i egen seng, og overgangen kommer nok til å gå veldig fint. Hun sover godt hvor det måtte være. Det er mamman som har vært alt for trøtt til å bære henne tilbake i egen seng etter ammingen... - og så er det jo så godt å ha henne nær :)

Skrevet

Vi gjør det på samme måte som mollymamma - først i egen seng og så over til oss når det er tid for nattmat (som regel veldig tidlig...) Krabaten er veldig aktiv og jeg tør ikke la ham ligge alene i senga lenger. Det begynner også å bli slitsomt å våkne av å bli sparket i ribbeina så skalprøve å begynne å lempe ham tilbake i egen seng nå framover.

Skrevet

Samme her - først egen seng, så sammen med oss i stor seng. Men vi har gjort et par ting som jeg synes er smarte: madrass rett på gulvet (minsker fallhøyden til ganske ufarlig, men ingen har hittil falt ut) + at vi har satt sammen fler madrasser og fått en gedigen seng = maksimal sovekomfort for alle parter:)

Skrevet

Som flere andre her. Hun sovner på meg, jeg legger henne over i sin seng og tar henne opp til meg i storsenga når hun våkner for første nattmatrunde.

Skrevet

Takk for svar jenter!

Det var vel som jeg tenkte; på tide å ta kampen med å få henne til å sove i egen seng fra kvelden av. ;)

Slår også an på tipset med utviding av "storsengen". Skal bli deilig med større soveplass for både mor og far. :)

Skrevet

Takk for svar jenter!

Det var vel som jeg tenkte; på tide å ta kampen med å få henne til å sove i egen seng fra kvelden av. ;)

Slår også an på tipset med utviding av "storsengen". Skal bli deilig med større soveplass for både mor og far. :)

Skrevet

Samsover ikke men ved feks tannproblemer har han ofte kommet over i senga om natta. Eneste måten han roer seg på. Ligger ALDRI alene i dobbelt senga, men han sier ikke et pip når han våkner så han har allerede krabbet ut av senga 1 gang :S. Heldivis var det mest skrekken han fikk, men etter det ligger jeg med et øye halvt åpent så jeg får minimalt med søvn de nettene. Heldivis er det ikke så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...