Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Hihi, har fått en mistanke om at noe er på gang. (Og jaaada, jeg lover at jeg ikke har for store forhåpninger)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Æsj, forventet egentlig det svaret. Høyre eller venstre mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 HAHA!! Tommelen! Ååå, hvor spennende. Kanskje han kommer med ring, heldige du
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 I Norge bruker vi av en eller annen grunn høyre ringfinger. I de fleste andre land brukes venstre ringfinger.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Jaa, er skikkelig spennende! "Alle" har ventet på dette i flere år nå, selvom vi fortsatt er ganske unge. I det siste har jeg funnet flere "hint" om at han pønsker på noe. Og i dag lurte venninna mi på om han kanskje kom til å gjøre det ganske snart siden "det" skal skje... uff, blir så nervøs, jeg
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Ok, takk=) Og, takk igjen - jeg håper på det beste
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 Det er vel ingen bestemt regel for dette, både forlovelsesringer og gifteringer blir bært på begge hender. I resten av verden er det derimot vanligst å ha gifteringen på venstre hand, mens i Norge er det vanligst å ha gifteringen på høyre hand. Slik jeg har hørt det er, og slik vi kommer til å ha det, så er det forlovelsesringen på venstre hand, og gifteringen på høyre Om en bruker samme ring så bytter en bare hand. Sier gratulerer på forskudd jeg
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Høgre er svaret! Me gjorde tabben og satte den på venstre, og då svigerfar fekk høyre om forlovelsen var det første han sa "det trur eg ikkje noko på, for ringen er på feil hånd". Han er ikkje vidare taktisk av seg...!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Men da er det jo ingen forskjell på å være forlovet og gift? Synes det skal være forskjell på det jeg, endelig være gift å kunne bære ringen på høyre ringfinger liksom
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 Ånei, nå blir jeg like forvirret igjen! Er det altså helt det samme? Men man skifter uansett finger når man gifter seg? *Tullerusk* HI
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #13 Skrevet 5. juli 2010 Etter norsk tradisjon skal forlovelsesringen sitte på høyre ringfinger. Forlovelsesringen brukes deretter som giftering som fortsatt bæres på høyre ringfinger.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #14 Skrevet 5. juli 2010 I tillegg blir det mer og mer vanlig å presentere en frierring når man spør om sin kjære’s hånd. Kanskje det øker sjansene for å få et ja... Forlovelsesringer for henne har ofte diamanter. Noen velger å bære frierringen sammen med gifteringen, enten på samme finger (ofte ringfinger) eller på en annen finger på samme hånd, eller de bærer forlovelsesringen på ringfingeren på venstre hånd. Noen bærer også en ring, for eksempel en enstens diamantring sammen med sin glatte giftering. Her er altså mulighetene mange, og reglene mindre rigide enn de var tidligere. Kvinner kan altså bære både forlovelsesring og giftering, mens mannen oftest bare bruker en ring.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #15 Skrevet 5. juli 2010 Man finner svar på det beste når man googler litt! :-) Alt er egentlig mulig.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #16 Skrevet 5. juli 2010 Hehehe, av en eller annen grunn er vi flere som heller spør her inne, i steden for å bruke halvparten av tiden på å google.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #17 Skrevet 5. juli 2010 Vi har forlovelsesringene på venstre hånd.. Er høyrehendt, og vil ikke ha ringen på hånden jeg tørker meg i ræva med.. Dessuten jobber min forlovede i USA, og der er det vanlig å ha den på venstrehånden, ikke så ofte menn har forlovelsesring der da, men men..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #18 Skrevet 5. juli 2010 Ååå, jeg vil også forlove meg! Men både jeg og samboeren er enig om å ikke forlove oss før vi faktisk vil gifte oss, og at vi skal begynne å planlegge bryllupet når vi forlover oss. Vil ikke være forlovet i evigheter uten å ha planer om å gifte oss i nærmeste fremtid. Med tanke på at vi fortsatt er ganske unge, og har ihvertfall ikke råd til noe bryllup nå, så blir det nok noen år til enda for min del... Men, for å svare på spørsmålet, jeg kommer til å ha forlovelsesringen på venstre hand, og gifteringen på høyre
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #19 Skrevet 5. juli 2010 Vi tenker som deg, 00:47, vi skal hvertfall ikke være forlovet i så mange år akkurat;) Er 19 og 20 år vi da. Men bryllup blir det med hjelp fra foreldre som alltid har fått oss til å spare penger, og som kommer til å spytte i litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå