Gå til innhold

To overraskelser under fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle fortelle om to ting som overrasket med under fødselen, og som jeg IKKE var forberedt på:

1) Etter hver rie fikk jeg behov for å rape/gulpe og fikk 4 "sure oppstøt" hver gang. Etter 18 timer var jeg ganske sår i halsen, for å si det sånn...

2) Jeg presset på meg sprengte blodkar i øynene under pressriene, noe som førte til at jeg i dagene etter fødselen så ut som ei kjøttkake rundt øynene: Hoven, rød og sår. Så ut som Tyson hadde banka meg med et balltre.

Andre som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, kjenner meg igjen. pressa på meg sprengte blodkar med begge fødslene mine, og med førstemann spøy jeg mellom riene fra syv til ti cm. med andremann var det ingen gulping eller spying. jeg syns det verste med fødsel egentlig ikke er fødselen, men dagene etterpå, sånn der nede, var så øm og sår og følte det helt pyton. men nøyt jammen dagene noe veldig likevel... for verdens skjønneste skapning var jo kommet til... begge gangene... og snart kommer enda en... ;:-) nyter du barseltida da snøfilla???? er du hjemme alt? gratulerer så masse forresten, har liksom fulgt deg og collargol litt helt fra gravide-slitere forumet og over hit... :-) (høres vel rart ut at jeg er sliter, med tredjemann på vei, men jeg har mista noen ganger, og vært igang med ivf. sleit veldig med å få til nr to)

Skrevet

Jeg pressa ikke på meg sprengte blodkar, men det var jaggu ikke langt unna tror jeg;) Ble nok litt overrasket over hvor tungt det faktisk var å presse babyen ut, for hadde lest så mange fødehistorier her inne på BIM hvor "ungen ploppa ut på 3.pressrie" liksom, lett som bare det. Her var pressriene dårlige, så måtte gjøre mye av jobben selv, mulig at det spilte inn.. Holdt på å besvime et par ganger, men kom da i mål til slutt, etter 45 harde minutter m pressing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...