Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drar til Tyrkia på torsdag, blir borte i 14 dager, og er litt usikker på hva jeg må passe meg for. Jeg er 9+4 den dagen jeg drar, så er jo egentlig i en fase der man må passe seg skikkelig.

Noen som har noen råd?

Takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lurer jeg på også. Vi skal til Gran Canaria, fra uke 7 til 9. Tror nok jeg holder meg unna salat og kun spiser frukt som kan skrelles. Andre tips? God tur foresten :-D

Skrevet

Jeg spurte legen om dette i dag, vi skal til Kreta når jeg er 10+1.

Hun sa: Pass på det du spiser, ikke rått kjøtt og annen 'tvilsom mat'. Lukt er gjerne en god indikasjon på at noe ikke er 'fresht' så lukt gjerne på maten før du putter den i munnen. Pass på at salaten og frukter er vasket. Ikke spis ost og spekemat. Unngå springvann og isbiter. Ta gjerne med antibac etc. og vær nøye med å vaske hender. Ellers lev som normalt, bad gjerne i sjøen hvis du ønsker det. Ikke altfomye sol, litt er greit men ha gjerne en parasoll på stranden så du ikke blir altfor varm. Common sense er det som gjelder i tillegg til dette.

I tillegg sa hun om flyturen: Rør litt på deg, gå i midtgangen til do osv (må vel tisse ca 100 ganger uansett så :) ), bruk gjerne støttestrømper pga litt økt risiko for blodpropp.

Ellers sa hun; Reis og kos deg, så det skal jeg :)

Skrevet

Takk for kloke svar. Forresten skrev jeg feil, for jeg er 8+4 den dagen jeg drar:)

Jeg vet det er lurt å holde seg unna salat pga toksoplasmosen tror jeg?

Alt kjøtt må stekes godt! Isbiter skal jeg holde meg unna!

Men jeg kan vel bade i bassenget på hotellet?

Og siden jeg skal til Tyrkia kan jeg regne med at det blir mange veldig varme dager, så jeg håper at jeg tåler litt oppheting?!?

Jeg prøver å ikke få panikk, men kjenner jo at jeg stresser pittelittegranne med dette her!!!

God tur til dere begge:)

Skrevet

Takk for masse god informasjon. Dette hadde jeg og nytte av. Reiser til Hellas neste uke. Da er jeg 10 uker på vei. Tar det helt knusende med ro. Spiser salat og jeg... ikke fetaosten i den greske salten riktig nok. Men tenk da, de blir jo gravide der nede også ;) Kos dere og god tur!

Skrevet

Hehe... ja, lett å glemme at de får babiser der nede også... men så tenker jeg litt med at det er en del bakterier der som vi ikke er vant til, men som de kan være immun mot...

Skal prøve å ikke tenke for masse, men kose meg mest mulig.

God tur til deg og takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...