Gå til innhold

Oppvarting i barselperioden?

Anbefalte innlegg

Ser på 3.trimester at en spør etter gode oppskrifter på kaker o.l som kan fryses og serveres til besøkende den første tiden etter fødsel,samt middagsretter det er greit å varme opp igjen.

Jeg er ingen husmor- enda ;),så må jo bare spørre om det er for tidlig å begynne å bake og lage middager sånn nå? 3,5 mnder igjen til termin.

Vet jo at fisk og kjøtt bare skal ligge så og så lenge i fryseren,men gjelder dette også ferdigretter og kaker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142059288-oppvarting-i-barselperioden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sneik meg inn på 3.trim å så på den selv og anbefalte der evt innbakte pølser. Er vedlig godt å lettvindt.

Du lager f.eks pizzadeig å surrer rundt pølser som du liker. Du kan evt også snitte pølsene og ha i litt ost det er også godt. Stekes i ovnen på ca 220 C til de er gyldene. Kan lett fryses, tines opp og evt varmes i mikro. Ha på evt ketchup og sennep etter ønske=) Supert for små og store.

Men når det gjelder kaker å sånn så regner jeg selv med at besøk som kommer i den tia veit at hvis de ønsker noe så tar de med selv, hvis ikke så kommer jeg vel til å bake litt boller å ha i fryseren, evt litt is og tenkte å fryse ned noe jordbær som jeg kjøper i år.

Jeg er vel ikke så veldig bekymret for dette,da familien på ingen måte ikke er i stand til å ta med seg noe å spise om de føler det er nødvendig. ;)

Men lurte nå mest på dette med tidspersepktivet jeg da..synest det kan være litt koslig å ha noe på lur i tilfelle.

Men min mor mente bestemt at dette,ja,dette måtte jeg vente med til det nærmet seg september. hehe,så da får jeg vel gjøre det da. ;)

Glem det..be heller de ta med noe når de kommer..

I mitt tilfelle så var det aldri noe problem da folk tok automatisk med seg alt fra kaker til pizza når de kom på besøk så vi skulle slippe å styre med noe :) Har gjort dette selv også når jeg har vært på barselsbesøk (etter da å poengtert for vedkommende at de IKKE skal stelle i stand med noe)

Hallo?!? Det er VI som skal vartes opp i barselperioden. =) Ikke besøkende. De kan ta med seg alt fra rundstykker, boller, gryteretter osv..

Mulig at jeg baker mot slutten av graviditeten dersom jeg kjeder meg ;) Så kan jeg fryse f.eks boller og tine ved besøk.

Dessuten finnes det mange gode fryste kaker og boller i butikken man kan kjøpe inn dersom man har et "vertinne-behov". =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...