Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Kom til å gruble på det.. tenker på tilfeller hvor det bare er en person i bilen, ingen åpenbar årsak til ulykken osv.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Ved noen tilfeller der folk kjører i stor hastighet inn i fjellvegger eller i fronten på en lastebil så er det nok det ja. Det omtales likevel i media som en vanlig ulykke.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Mange er vel å ta litt hardt i, men noen fler enn folk flest tror, tror jeg nok. Jeg har selv vært der, og har venner som har fortalt det samme, at de noen ganger bare vil trykke ekstra på gassen og "woops". Noen har nok sagt det i ren frustrasjon eller i en dårlig tid, men noen av dem har vist seg senere å ha litt mer alvorlige lidelser...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Endel er nok det, jeg vet om 3 ulykker siste år årene her lokalt man vet er selvmord, det som er så forbanna synd er det det ikke bare har gått utover den som tok livet av seg, men både familie og andre rundt ble sterkt rammet, et alvorlig traume for de som blir vitner til en slik ulykke, eller den som blir rammet direkte og feks kjører vogntog og får en slik i fronten, både med fysiske og psykiske skader i ettertid. Den type selvdrap levner meg ingen sympati med den som tok livet av seg. Skal man ta livet av seg så får man henge seg i ega stue eller lignende heller, ikke la det gå utover andre folk.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 De vanligste dødsårsakene blant ungdom i Norge er: 1: Selvmord 2:Trafikkulykker Så det skal du ikke se bort ifra.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Fant en artikkel som oså tar opp dette emnet fra norsk legeforening: http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=998122
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Ja, dette er jo et interessant tema, men jeg mener at en bør være forsiktig med å antyde at det er selvmord når det ikke foreligger konkrete bevis for at det er det (uttaleleser avskjedsbrev ol). Det å si at vi i bygda vet at det var selvmord blir helt feil for meg. I en tenkt situasjon kan en miste bvisstheten eller sovne, noe som fører til at foten vil bli slapp på gasspedalen og bare kjøre rett inn i noe uten å etterlate seg noen tegn til at det var en ulykke. Jeg har selv vært på skadested hvor en ung mann tok selvmord ved å kjøre inn i en trailer. Dette er et tema som blir tatt opp når en tar lappen på stor bil, det at noen bruker denne metoden, kanskje fordi den er så veldig sikker? Sjåføren av traileren fortalte at han så hvitøyet på unggutten, han skjønte at han var helt bevisst hva han gjorde, han rakk ikke å flytte foten fra gassen til bremsen før bilen var knust inni fronten på lastebilen. Det var skrevet avskjedsbrev i den situasjonen, så vi fikk bekreftet at det var selvmord. Det å få dø en sosialt akseptert død i form av en ulykke gjelder jo alle slags ulykker da, ikke bare i trafikken. De som har ramlet ned fjellskrenter eller druknet osv kan også være selvmord, men jeg ville ikke spekulert i det eller trodd på det uten at det forelå helt konkrete bevis.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 Ja, tror endel folk tar selvmord på denne måten. Har hørt om trailersjåfører som har vært i den situasjonen og har fortalt om at vedkommende smilte før han kastet seg over i feil fil for å treffe traileren.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Tror de fleste som velger denne løsningen kanskje gjør det fordi de ønsker at det skal se ut som en trafikkulykke og ikke et selvmord. De tenker at det kanskje er lettere for de etterlatte å akseptere en trafikkulykke enn et selvmord. Når noen begår selvmord er det ofte de etterlatte klandrer seg selv. Vet om en som kjørte inn i en trailer på julaften for noen år siden. Det var nesten ikke trafikk og gode kjøreforhold. Siden selvmordstatistikken har en tendens til å gå opp ved høytider trodde nok de fleste at det dreide seg om selvmord. Synes synd på trailersjåfører som må oppleve slikt. Men det er kanskje "sikrere" enn å kjøre inn i en fjellvegg....
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Ja jeg tror mange aleneulykker er selvmord. Onkelen min var utsatt for et slikt selvmord. Han fortalte at kvinnen i bilen hadde øyekontakt med ham, helt til hun forsvant under traileren. Det var ingen tvil om at det var en bevist handling, selv om det ikke var noe avskjedsbrev el. Det tok over et år før han ble "frisk" igjen psykisk, og han forteller at hver gang han ser en lik bil imot, er han tilbake i situasjonen.
Emil & Røra Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 Det mener vel de fleste at det ofte er. Forferdelig dårlig gjort. Mange trailersjåfører som er ødelagt for livet av en som har valgt den løsningen mot akkurat deres trailer.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #13 Skrevet 5. juli 2010 Hehe anonym 21.53... Tror faktisk det er noe av det SISTE en sucuidal person tenker på når han velger måte for å forlate livet på... man velger å treffe en trailer fordi det er den enste måten man kan være sikker på at man dør..man tenker ikke på familie o.l. Når man er så syk at man tar livet sitt er man overbevist om at familien får det bedre uten deg... Hilsen ei som nesten har truffet en tariler, men som feiga ut i siste lita...glad for det nå : )
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #14 Skrevet 5. juli 2010 22:11: Du skal nok ikke blåse av 21:53, det er flere som velger at selvmordet skal se ut som en ulykke nettopp fordi det er en mer sosialt akseptert måte å dø på. Mange som tar selvmord er også i den tro at de som blir etterlatte får det bedre etter at vedkommende er død, så det er flere som tenker på å skåne sine pårørende.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #15 Skrevet 5. juli 2010 Takk for det, hadde tenkt til å skrive det samme. Anonym 21:53
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #16 Skrevet 5. juli 2010 Hører dere ikke hva jeg sier: Suicidale DRITER pokkers i vold i hva som er en fukcings sosialt akseptabel måte å dø på. De vil DØ, ikke ute etter heder og ære og nei de tenker ikke på hvordan pårørende vil ha det etterpå...da skriver de et brev ihvertfall... Å treffe en trailer i 100 km uten bilbelte er den sikre død og DET er hva som betyr noe, ikke noe annet.... Har dere en mer effektiv og ikke minst tilgjengelig dødsmåte så kan dere komme med pisset deres...dere har ikke pieling for dere har ikke vært i den situasjonen selv..så da kan dere ikke sitte der og synse og mene noe om det..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #17 Skrevet 5. juli 2010 Mener å ha hørt eller lest, husker ikke helt at ca 80% av møteulykker mellom lastebil og personbil er selvmord, men det tar ikke for seg de ulykkene som er motorsykkel mot personbil, eller bil mot bil. Det er vel også en god del av de ulykkene som skjer som også er sjåfører som sovner bak rattet. Vet om en ulykke som var i fjor høst mener jeg, hvor sjåfør av bilen hadde sovna bak rattet og truffet en trailer. Fører og 3 hunder døde av skadene, mens en siste hund på 3 uker eller no overlevde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå