Gå til innhold

De trives enda i magen heldigvis

osima venter 2 små

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er de enegga tvillinger siden du allerede vet at du blir satt igang så tidlig?

Målet mitt er også uke 37, etter det kan de gjerne komme.. Er i uke 32 nå med toegga (litt usikkert, men har hver sitt av alt) og syns de hørtes kjempesmå ut.. Tv1 var 17-1800 gram ca og tv2 noe under dette (henholdsvis -9% og -17% på vekstkurven).. Det var ikke mye ennå sa legen, men kunne være med å avgjøre en eventuell tidlig fødsel senere..

Fikk derfor helt sjokk når jeg leste vekten på dine, for trodde du var kommet lengre ;p

Ja, de er eneggede og deler alt, så derfor jeg blir satt i gang så tidlig. Har kontroll hver 2 uke på sykehuset med ultralyd for å sjekke at de vokser som de skal enda.

Legen sa at de enda er litt små i forhold til uken jeg har kommet til, men når jeg leser på nett og slikt, så er de like store som når man venter bare en baby, så ser ut som jeg får to "store" babyer :D

Har ei jente som var 3242 når hun ble født, men hun siste var 4268 når hun ble født, så ganske stor :D

Du er jo over det kritiske nå om de blir født for tidlig, det må være trygt å vite. Legen her sa at uke 26-32 er da de fleste føder for tidlig, så håper de vil være inne en stund til :)

Mine var også normalt store i forhold til enlinger fram til uke 27, da avtok veksten en del.. Men du har jo allerede fått to store barn (3000 er ikke kjempestort, men ikke lite heller), så da vil jeg tro de gjerne vokser seg store disse to også.. Og med oppfølging på sykehuset annehver uke er det heldigvis ikke mye som kan gå galt..

Å, visste ikke det om den kritiske grensa.. Men har jo hørt mange føde rundt uke 30 nå som du sier det.. Tror mine har det ganske så godt der inne ennå, de elsker jo å trampe på ribbein eller strekke seg ;p

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...