Lykkemamma Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Jeg er nå 10+5, og formen begynner endelig å bli bedre. Siden jeg er litt stor fra før håper jeg å slippe å legge på meg så alt for mye. Skal forsøke å komme i gang med litt trening daglig. Samtidig som jeg får et litt sunnere kosthold. Hvor mye trener dere andre? Og hvor mye spiser dere daglig? Er litt usikker på hva som er normalt for en gravid, utrenet kropp...
Nykommern Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Hei. Jeg er i 9.uke og opplever det samme som deg. Har forsåvidt ikke vært noe særlig kvalm, men opptatt av sunt kosthold og trim. Forsøker å spise sunt og ikke så mye til hvert måltid. Siden jeg har diabetes, må jeg følge blodsukkeret mitt ekstra godt nå. Merker at jeg ikke har lyst på så mye usunn mat, men heller lager "ordentlige" middager og spiser relativt sunn lunch også. Målet er en tur hver dag på ca 30 min men det har jeg ikke klart ennå. Men , utover sommeren skal jeg få det til! Lykke til!
AS3* Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Det bør være et mål for alle å trene ca 30 min hver dag på en intensitet som gjør at du blir anpusten, men fortsatt kan prate (men ikke skravle). Det syns jeg er greit å få til, men jeg har trent endel fra før og er vant til å prioritere tid til trening. Det beste er å begynne med å gå turer. Det er gratis og bra for både hode og kropp. Og ingen er for dårlig trent til å gå en tur på en halvtime. Etterhvert kan du avansere til fjellturer eller turer i skogsterreng for å øke formen. Det bør også være et mål å få i seg fem porsjoner med frukt eller grønt per dag og tre porsjoner med melkeprodukt (ost på skiva, ett glass melk, en yoghurt, et glass biola e.l.) frukten klarer jeg lett, men melka syns jeg blir litt vanskelig. Men yoghurt er utrolig fint som mellommåltid når kvalmen melder seg. Dessuten skal man drikke tre liter vann hver dag... Jeg prøver så godt jeg kan, men det er hardt til tider... Ellers er det variert sunn mat laget av friske råvarer. Mange steder står det anbefalt å ha like deler karbohydrat, protein og fett i måltidene. Jeg syns 1/3 karbohydrat blir litt mye (spesielt nå som jeg føler meg litt oppblåst), så jeg har litt høyere proteinrasjon. Jeg har utrooolig lyst på pasta for tiden, men jeg ser høygravid ut en time etter å ha spist det, så fornuften stopper Men husk at du ikke bør slanke deg - så ikke bli for fanatisk på kaloriene. Bare prioriter at maten skal være sunn og av god kvalitet Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå