Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Hva slags mat og drikke bør man ta med på føden?
Marikke Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Det eneste tipset jeg har fått fra jordmor er energidrikk. Ta med noe du liker, og som det er energi i. Selv har jeg tenkt å ha med sjokolademelk. I tillegg har jeg tenkt å ta med en pakke av favorittkjeksene mine og en diger sjokoladeplate. Jeg tror det er lurt med rask energi som det er lett å få i seg. Jeg er førstegangsfødende, så jeg har ingen erfaring med hvor mye/lite mat man får lyst på, men de timene jeg er i fødsel har jeg ingen planer om å leve sunt, bare proppe i meg akkurat det jeg har lyst på
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har god erfaring med å bare spy så ingen matlyst under fødsel med meg. Men har kjøpt en liten kjølebag som jeg skal ha cola flasker og vannflasker i. Tenkte også ta med noen kjeks o.l til mannen.
Løvinna30 Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 jeg har fryst ned en flaske med vann, og en med vanlig saft (er så mange som er uten sukker, men sukker under fødsel er veldig lovlig vel). Så har jeg kald drikke lenge, godt nå på sommern, så kommer jeg til å ha med en flaske til med energidrikk, eller brus (blir nok brus, er ikke så glad i energidrikker). Så har jeg de tre sammen, kald drikke, lenge. har allerde fryst to flasker jeg, hehe, så de er klare :-) Så har jeg en huskelapp oppå baggen (Helsekort, kamera, lader til tlf og fryst drikke) Så har jeg tenkt til å kjøpe jaffa-kjeks, og kvikklunsj :-) Litt sjokolade, kanskje potetgull også ? hahaha her skal man kooose seg.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Hmmmm, ja det er kanskje greit med noe annet enn energidrikk ja, er ikke så glad i det selv jeg.... Kjeks ja, jaffakjeks er jo faktisk ganske gode. Er så lite jeg spiser av sånt at jeg føler meg som en idiot når det kommer til slikt, hehe. Sjokolade kan jeg da
spirenrfire Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Heldig dere som faktisk får tid til å "kose" dere med kalde drikker og kjeks:p Mine 2 fødsler har gått så raskt at jeg har ikke rukket å fått kledd av meg klærne jeg kom i og måtte til og med føde i en vanlig seng første gang med vinterjakke og full oppakning oventil og sokker:p hehe
Gjest Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 He, he.. Mange gode forslag. Jeg har med div energidrikker og cola på boks. Så kjeks og litt sjokolade og slikt. Men må kjøpe noe som er mer "mat" i til samboeren i tilfelle vi kommer inn om kvelden og blir der hele natta. Regner med at jeg kjøper noe småpakker meg pålegg, så er det bare å ta med skive utenom?
Mamman til kasper og Elise Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Med førstemann hadde jeg med energidrikke og sjokolade...drikka gikk med, men sjokoladen orka jeg ikke tanken på...orket ikke noe mat eller noe på 22 timer.... men har pakka med meg en sjokolade nå også da så får se:O)
Sjokolademonster Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 Vi hadde ikke med mat sist, men slike sportsdrikker var veldig godt! Gatorade eller noe slikt? Slik hvit uten kullsyre.. har kjøpt to stk som ligger på kjøl, håper bare jeg husker dem når det starter!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Sist gang var apetitten lik 0 under fødselen, men siden den ikke var av de korteste heller så ble resultatet null energi og nesten-besvimelse på slutten, så denne gangen SKAL jeg tvinge i meg noe underveis! Tenker på sjokolade, New Energy el noe sånt no, sjokomelk og kanskje banan. Må gli lett ned, og ikke kreve noe innsats for å si det sånn;)
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Jeg hadde ikke med annet enn Imsdal-vann med pæresmak, resten ordnet de for oss på føden (både mat og kaffe til mannen og meg).
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 ja og jeg skal jo på samme sykehus som deg, så da er det ikke noe å stresse med da
Sunniv@ Skrevet 5. juli 2010 #13 Skrevet 5. juli 2010 Har aldri hør om noen som har med seg mat på føden... Jeg hadde ikke det sist. Har ikke tenkt tanken en gang... Men litt drikke er sikkert ikke så dumt. Jeg og mannen fikk servert middag etter at jeg og ungen hadde fått vasket og stelt oss litt forrige gang.
noepågang FØDT Skrevet 5. juli 2010 #14 Skrevet 5. juli 2010 Hadde ingenting med mæ sist. fikk isvann og d va fantastisk! smakte på noen eplebita og saft med sukker (førr å piffe opp enegien) men d fikk mæ bare tel å spy. Klare ikkje spise når æ e i fødtsel, selv om d tok et døgn sist! Dennan gangen skal æ kjøpe (eller om d e natt få mannen å hente seinar) en pose bolla på coopen. førr æ savna mat på hotelle etterpå. nådde jo aildri de begrensa åpningstiden på serveringa. enten sov æ eller så amma æ... og den amminga tok jo si tid, også va d å skifte bleia og vips så va maten rydda bort... huff!
Rose69 Skrevet 5. juli 2010 #15 Skrevet 5. juli 2010 Da j fødte sist spiste j nesten ingenting.Var omtåka og absolutt ikke i form til noe spising. Denne gangen har jeg kjøpt sjoko-melk,sportsdrikk og sports-bar og noen sjokolader.Rask energi.Får se om jeg orker denne gangen da.hehe Masse lykke til , BC! Snart vår tur nå.Håper du har d bra tross tilstanden.
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 6. juli 2010 #16 Skrevet 6. juli 2010 Mye styr med sykehusbagen her inne, skulle tro det ikke gikk an å føde uten den;-) Har aldri hatt med meg hverken mat eller drikke på føden, og heller ikke hørt om at noen har tatt det med seg. Mat er iallefall det siste jeg har lyst på når jeg er i fødsel, og klarer man å spise, er en sikkert så tidlig i fødselsforløpet at en blir sendt hjem allikevel. Saft og isvann får en på føden, og mannen kan gå i kiosken hvis han må ha noe sjokolade eller brus. Ikke meningen å høres negativ ut altså, men enkelte tar jo helt av med hva de skal ha med seg, og når de skal pakke;-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 6. juli 2010 #17 Skrevet 6. juli 2010 På SIV har de alt du trenger av saft, mat ol rett ved føden. Og en brus i kiosken hvis du ønsker... Jeg kastet opp under fødselen sist, men rett etterpå fikk jeg deilige brødskiver og et stor glass kaldt melk av jordmor:) Elsker melk, nemlig:)
babymaby Skrevet 6. juli 2010 #18 Skrevet 6. juli 2010 Dette blir min fjerde fødsel - og jeg har aldri hatt med noe mat - ikke har jeg savna det heller... Drakk vann på sykehuset, og så stakk mannen min en tur i kiosken og kjøpte rødbrus :-D
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. juli 2010 #19 Skrevet 6. juli 2010 Første fødsel var på st. olavs og der kunne vi få hva vi ville.Hadde med meg sjokolade og energidrikk, men drakk bare isvann og fikk en yoghurt. Ville ikke ha noe mer.... Denne gangen er det på et mindre sykehus og der får man kun vann og kaffe hvis det er på natta. Ikke noe mat til den fødende engang..... Men jeg tenkte jeg skulle fryse ned et par flasker med vann og så tenkte jeg å bake ost og skinkehorn som jeg grabber med meg fra frysa. det er jo mikro på gangen der så jeg da jeg var på omvisning:)Om ikke jeg vil ha, så vil helt sikkert sambo ha ialle fall:)
Mamman til 2 Skrevet 6. juli 2010 #20 Skrevet 6. juli 2010 jeg tar med xl1 som sist gang, fikk ikke i meg noe annet enn drikke og sportsdrikker er helt genialt da de inneholder salter og annet stasj kroppen trenger under store påkjenninger
Ailis Skrevet 6. juli 2010 #21 Skrevet 6. juli 2010 Hadde baggen full av alt slags stæsj jeg hadde fått råd om her inne. Baggen lå igjen i bilen (da vi egentlig regnet med å bli sendt hjem igjen da vi kom til kontroll). Savnet absolutt ingenting av det som lå i baggen. Mat og drikke både til mannen min og meg selv ble servert oss akkurat når vi måtte ønske det, dag og natt (fødsel varte fra kl 16-06).
Hippomama Skrevet 10. juli 2012 #22 Skrevet 10. juli 2012 Første fødsel var på st. olavs og der kunne vi få hva vi ville.Hadde med meg sjokolade og energidrikk, men drakk bare isvann og fikk en yoghurt. Ville ikke ha noe mer....Denne gangen er det på et mindre sykehus og der får man kun vann og kaffe hvis det er på natta. Ikke noe mat til den fødende engang.....Men jeg tenkte jeg skulle fryse ned et par flasker med vann og så tenkte jeg å bake ost og skinkehorn som jeg grabber med meg fra frysa. det er jo mikro på gangen der så jeg da jeg var på omvisning:)Om ikke jeg vil ha, så vil helt sikkert sambo ha ialle fall:) Får mannen også mat på st.olavs?? Da jeg ble lagt inn på obs posten på føden for noen uker siden fikk mannen ligge over med meg, men matfikk han ikke. Vi kom dit sent på kvelden(alt var stengt, og han fikk ikke gå it for å kjøpe seg mat)så en snill sykepleier forbarmet seg over ham til slutt. Frokost skulle han få da, siden han måtte betale for å ligge der...men ikke mer. Ikke kaffe, saft osv...da måtte han ned i kiosken. Derfor har jeg planlagt å pakke ned godt med mat til den stakkars mannen skal ikke ha noe av at han besvimer av sult på fødestua Hååper at far også kan få litt mat, men etter siste opplevelse så pakker jeg med litt å spise til ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå