Gå til innhold

Lavt liggende morkake.. noen flere her? erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på u.s. idag.. anng blødning og da oppdager de ved ul ( 2 gang jeg har hatt) att jeg hadde lavt liggende morkake.. som lå ca 1 cm fra livmorhalsen./åpningen..

men hva har det å si?

jeg skal til ny kontroll om 1 mnd.. de skulle se etter om hvordan den lå--

hvorfor gjør de det?

føler jeg ikke fikk noe svar når je spurte liksom...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Om morkaken ligger foran åpningen, så kommer jo ikke barnet seg ut når du skal føde.. Så om den ikke flytter på seg så må du ta keisersnitt.. Er nok det de skal sjekke når du skal på ny kontroll; om morkaken har flyttet på seg så du kan føde normalt. :)

Skrevet

Jeg hadde morkaka nært mormunn ved ordinær UL i 2003. Jeg måtte inn til en sjekk i uke 30 for å se om den hadde flyttet seg med at livmor vokser..

Hvis den fremdeles ligger nært eller over mormunn blir det keisersnitt pga komplikasjoner som kan skje under fødsel.

Den hadde flyttet seg hos meg men endte da i keisersnitt alikevel =)

Skrevet

Min morkake lå framfor åpningen på ordinær ul. Har fått ny time til sjekk uti august, så blir spennende å se hvordan det ligger ann da.

Legen sa at de aller fleste tilfeller så flytter morkaka seg oppover etterhvert som livmoren vokser, men greit å passe på at den faktisk gjør det.

Er vist også normalt å blø litt innimellom om morkaka ligger framfor, så legen sa jeg var heldig som ikke hadde merket noe av det.

Lykke til på neste ul da, satse på den flytter seg oppover hos deg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...