Gå til innhold

Aua!! Har jeg knekt halebeinet???

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Uff, må le av meg selv..mulig jeg er skikkelig pingle nå.. er virkelig ikke vant til å ha vondt i rygg/ bekken! Er i uke 31+6 i dag, og har de siste ukene begynt å merke skikkelig ubehag i halebeinet, kun der- det stråler ikke ut noen andre steder! Og nå de siste 2-3 dagene har det så fort jeg reiser meg opp og går en liten tur, gjort så satans vondt i halebeinet at jeg helst ikke vil sette meg ned igjen!

Kan jo slenge på et spm til mens jeg først skriver : Noen andre som har vondt i hælene sine?? Merkelige greier altså, vondt når jeg trykker på innersiden av hælen, og har jeg sitti i ro en stund og skal opp å gå må jeg stabbe meg av gårde i 10 sek før jeg klarer gå ordentlig, samme hvis jeg har gått for lenge!

Herregud, mye rart som skal skje med kroppen gitt..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bekkenløsning du kjenner i halebeinet... Ikke farlig, men fryktelig ubehagelig! Skal ganske mye til for å knekke halebeinet, så du merker det hvis det skjer for å si det sånn...... Da er det intense smerter og ikke bare ubehag.

Ang hælene dine; kan det være at du går litt annerledes pga halebeinet og dermed har begynt å verke der? Eller har du kanskje begynt å få mye vann i kroppen? det kan gjøre ganske vondt i beina når det er mye vann.....

Skrevet

hehe..Trodde ikke selv at jeg hadde knekt halebeinet, kjennes bare sånn ut :P Hm, bekkenløsning ja, så fint-da har man prøvd det også.. Hva er det man ikke skal ha i løpet av svangerskapet lurer jeg på :P

Det med hælene..har jo mye hevelser i beina pga svangerskapsforgiftninga, så det kan jo stemme ja!

takk for svar i allefall :) trodde bekkenløsning var helt anderledes jeg,derfor jeg ikke skjønte bæret..hehe

Skrevet

bekkenløsning er veldig individuelt skal jeg si deg; første gang hadde jeg smerter i isjiasnerven og nedover rumpa og lårene. Ingen beinsmerter....

Denne gangen begynte det på samme måte og deretter ble halebeinet utrolig vondt og deretter korsryggen og deretter i beinet helt frem i skambeinet...... Det er noe dritt, men det går som regel heldigvis over:)

Hvis jeg kan gi deg noen gode råd ang bekkenløsningen; prøv akupunktur; jeg får akupunktur mot halebeinsmertene og fysio på resten. Funker fantastisk bra! Akupunkturen gjør meg mer eller mindre smertefri en ukes tid i halebeinet.

Ellers vil varme risposer også lindre litt altså.

Bruk lave sko og ta korte steg og gå inn og ut av bil og senga med samlede bein og ikke overbelast deg. Det skal du jo uansett ikke nå som du har SF.....:(

Håper du kommer deg greit gjennom restena v svangerskapet og at du har fått nok plager nå.

Stor klem

Skrevet

Usj, jeg er glad jeg ikke har så vondt som deg..det må være fryktelig upraktisk! Men akupunktur høres ut som en god idè, kanskje man skal slenge på modningsakupunktur etterhvert også!

Takk for tipsene :)

Jeg tar egentlig alle plagene med godt mot, jeg fikk jo beskjed om at jeg ikke kunne få barn på egenhånd, så akkurat nå er alt greit-jeg er jo faktisk gravid helt på egenhånd (selvfølgelig med litt assistanse fra kjæresten) uten noe form for hormoner eller slikt!

Håper bekkenløsningen din gir seg så fort minstegullet kommer ut, og at du slipper noen plager etterpå iallefall :)

Stor klem tilbake :)

Skrevet

med førstemann ble aldri plagene heeeeelt borte, men så godt som borte etter 6-7 mnd.

Jeg tar faktisk plagene med godt mot denne gangen etter å ha mistet 3 ganger i fjor og mistet en eggleder og eggstokk og egentlig ikke kunne klare dette på egenhånd lengre (men klarte det med pergo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...