Gå til innhold

Dere som har hatt 32 ukers ultralyd.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært der i dag...er 32+3 i dag og ble satt opp på ny time om 14 dager for å sjekke veksten til lillemor.. hun hadde vist en vekstprosent som er 8% lavere enn snittet.. har tre barn fra før som henholdsvis var 3740,4080,4075 ved fødsel.

Hun here har en BPD på 82 og en MAD på 87,5..

Kjenner det er urolig inni magen min og jeg er redd det kan være npe galt.. hva er deres opplevelser rundt dette???

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

8% er ikke noe å bekymre seg over, det er først når det blir 20% at de begynner å bli bekymret. Det er også en god del feilmålinger på disse vekstestimeringene.

Husk at babyen'n blir ganske så påvirket av mor så dersom du er litt engstelig kan det være derfor lillemor er urolig i magen din ;)

Skrevet

Er virkelig ikke av den typen som er engstelig i det hele tatt.. har planlagt hjemmefødsel denne gangen og greier... men har jo aldri hatt grunn til å engste meg heller på en måte.. Er kanskje derfor jeg blir litt ekstra bekymret når jeg fra før er vant til at alt er som det skal hele veien...

Håper tulla har det helt fint og at hun kommer ut frisk og fin!!:o)

Skrevet

I fjor fikk jeg en datter som hadde 22% vekstavvik ved fødsel, hun veide 2.200g. ble født med hasteks. Vekstavviket ble ikke oppdaget før fødsel, og det ble hasteks grunnet unormal hjertelyd hos vesla. Vi var en uke på nyfødtintensiven for at vesla skulle lære å ta til seg næring selv, hun ble matet med sonde, som gradvis ble kuttet ned til flaske og bryst. Hun har hele tiden hatt en helt normal utvikling, hun ligger faktisk litt foran motorisk også. Nå veier hun 8kg og er 70cm lang liten solstråle:) hun er 10mnd.

Det ble en dramatisk start for henne, men hun var rett og slett bare litt liten, Det legene sa til meg etter fødsel var at dette skulle ha vært oppdaget tidligere, og at vesla skulle ha blitt født ved ks mye tidligere, ca uke 35. De sa også at vekstavviket kom av morkakesvikt, og at hun derfor fikk begrenset med næring.

Nå følges jeg opp med UL hver 14 dag frem til fødsel grunnet det som skjedde ifjor. Denne babyen er 5% over gjennomsnittet hun da, så dette blir en stor baby:) og jeg slipper et ks til, og det er jeg utrolig glad for!!!:)

Fra før så har jeg født(vaginalt) en jente på 3500g og en gutt på 3200g. Begge har vært helt problemfrie fødsler.

Skrevet

Er virkelig ikke av den typen som er engstelig i det hele tatt.. har planlagt hjemmefødsel denne gangen og greier... men har jo aldri hatt grunn til å engste meg heller på en måte.. Er kanskje derfor jeg blir litt ekstra bekymret når jeg fra før er vant til at alt er som det skal hele veien...

Håper tulla har det helt fint og at hun kommer ut frisk og fin!!:o)

Skrevet

Min lege sa at +-10% var helt normalt og ikke noe å bekymre seg for;-)

Så dette går helt sikkert bra!!

Jeg har selv en "stor" gutt på +9,7% i magen,-)

Skrevet

Takker for svar! Godt å høre at det er mange det har gått helt bra for:)

Bekymringen ligger der jo fremdeles, men det er jo fordi jeg er så forferdelig glad i henne allerede og ønsker henne den beste starten på livet som hun kan få!!

Godt om flere svarer som også alt har godt bra med til tross for lav vekst prosent!:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...