Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet??

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om Aksel? Før hadde egentlig ikke noen større mening om navnet, men nå har jeg fått mer og mer sansen for det! Bestefaren min het det, vi hadde et kjempefint forhold og jeg kunne godt tenkt meg å kalt opp en gutt etter han! :-) Jeg liker veldig godt kombinasjonen

Aksel Johannes! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142058030-hva-synes-dere-om-dette-navnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei Huldra!

Syns Aksel er veldig vakkert, flott og stødig. Ville absolutt valgt det. Men jeg ville ikke hatt Johannes som et andrenavn. Enkelt og greit fordi jeg kjenner så veldig mange små gutter som heter Johannes som et vedheng til et annet navn. Netsne det "nye" André (åttitallet).

Hvorfor ikke Aksel alene?

=) Lykke til

Tusen takk alle sammen for tilbakemeldingene! Så hyggelig at dere liker navnet!

Cybele&bolla: Ja, du har mulig litt rett i at Johannes kanskje begynner og bli litt det "nye" Andrè...? Siden jeg selv er født på åttitallet så har jeg gått på skole med VELDIG mange som hadde Andrè som mellomnavn. Blir litt kjedelig når det blir så vanlig. Så akkurat det er synd, men jeg elsker navnet Johannes! Det er også et navn som er både i min og samboeren min sin slekt. Men så klart går det an å finne andre alternativer også. Trenger ikke være Johannes, selv om jeg synes det er helt nydelig. :-) Aksel går selvfølgelig an alene, men vi begge ønsker to navn. Jeg har selv to navn, (bruker bare det ene til daglig). Samboeren min har bare et navn, men han sier han har alltid ønsket han hadde et mellomnavn også. Derfor ønsker han å gi sine fremtidige barn to navn. Så der er vi nokså enige på det. :-)

Vannmann33: Jeg leste nylig i lokalavisa på siden "Nye borgere", altså hvor de har bilder av alle nyfødte. Der var TO som hadde fått navnet Aksel Johannes!! Nydelige navn til to nydelige små gutter, men huff, er det virkelig SÅ vanlig?? Var jo "mitt" navn jo... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...