*septemberbaby* Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Hei... er nå 29+2 og har 76 dager igjen til termin, for en uke siden kjente jeg liv daglig med masse aktivitet. nå de siste dsagene har dette dabbet av og jeg kan ikke si at jeg kjenner noe daglig. de bevegelsene jeg kjenner er helt nede i magen, så tror han har lagt seg lengre ned nå enn for en uke siden da sparkene var mye mer tydligere og nermere ribbebena i høyde. sparkene nå er mer difuse små dult.... trodde sparkene skulle bli sterkere og sterkere ettersom han vokser og blir større.... har angelsound så hørte senest igår hjertelyd, men blir litt bekymret når jeg kjente så masse aktivitet for noen uker siden og nå er det kansje bare et par dult daglig... igår kan jeg ikke huske å ha kjent noe som helst.... hva hadde dere gjort?? hadde dere ringt føden og fortalt bekymringen???
LettBris Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Det er nok ingen her inne som kan si til deg om du skal ringe føden - det må du nesten føle på selv :-) Men det er nok helt normalt av oss gravide å søke råd der hvis det er noe som bekymrer oss, og de er der for å hjelpe deg, så ring hvis du er bekymret! Babyen skifter jo bevegelsesmønster underveis i svangerskapet. Her festet knøttet seg i uke 28, så etter det ble det et helt annet bevegelsesmønster på han. Og viktigst av alt, er å vite at det er dager hvor det er lite aktivitet, og dager hvor det er mye aktivitet - det er helt normalt. Babyen har det nok helt fint, hvert fall siden du hører hjertelyd og bevegelser :-) Men som sagt; ring føden hvis det gjør deg mindre bekymret!
babymaby Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Jeg hadde det sånn i svangerskap nummer to. Det var mer "ålende" bevegelser, ikke klart definerte spark. Siden nr 1 var mestersparker, ble jeg veldig usikker og bekymret når nr 2 var så rolig. Kontaktet lege, ble sendt på kvinneklinikken, der det ble gjort en grundig sjekk - alt var bra :-) Legen på KK sa at noen barn ikke sparker så mye som andre, og at bevegelsene man kjenner er mye bestemt av hvordan barnet ligger og hvor trangt det er. Jeg ville ringt jordmor, var jeg deg, og bedt ome en skikkelig sjekk for å bli beroliget :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå