Gå til innhold

Hva slags bil kan vi kjøpe (6 seter el mer) som kan trekke campingvogn på over 1630 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er vanskelig å finne en bil som både rommer alle oss 6, samtidig som den kan trekke campingvogna lovlig. Noen forslagg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dumå jo ikke kun se på bilen, men også på tillatt vekt på hengeren. i tillegg må dere sjekke om dere har gyldig førerkort til å dra så tung last.

Vi har Tahoe. Jeg har ikke lov å kjøre den med henger/campingvogn med mitt normale førerkort

Skrevet

Mannen har førerkort for kjøring med henger, så det er ingen problem.

Tillatt vekt på hengeren, det er da ingenting som heter det??

Det er vel bare hvor mye bilens egenvekt er (må veie mer enn hengeren), hvor mye bilen har lov til å trekke og hvor mye som er totalt tillatte vogntogvekt, som er relevant..?

Skrevet

Du har rett HI, det er tilatte totalvekt på vogntog som er relevant, og sjåførs tilatte kjørevekt. Dette står henholdsvis på vognkort og førekort :)

Hva med en caravelle?? De kan dra det meste, har opptil 8 seter, og noen er bygget litt som en bobil med seter som stresslesser og bord bak. Vi lånte en slik en når vi skulle på lang kjøretur en sommer når jeg var barn, og jeg har aldri sittet mer behagelig :D Sjekk ut Finn.no for å se hva de ligger på brukt, de holder seg godt, men er bensinslukere, så se etter om de nyere modellene er bedre iflt drivstoffforbruk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...