Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er vel ganske klart at det ikke er så god kvalitet på eggene mine, og det er på en måte "greit" nå. Hadde ikke tenkt å gjøre mer nå. Men så er jeg likevel nysgjerrig på hvordan det har gått for andre som har prøvd donoregg. Hvor drar man , hvor mye koster det, hvor lang tid tar det før det skjer noe. Har lest litt på nettsider, så jeg vet sånn cirka prossessen. Kan noen anbefale noe?

Det er ikke sikkert jeg går videre, men jeg vil vurdere dette! Finnes det noen som kan svare meg så blir jeg veldig glad!

Klem

Fortsetter under...

Hei du!

Vi valgte ED egg-donor da jeg var lei av alle de neg/avbrutte forsøkene.Klaffet på 1.forsøk.Pluss 3 på frys.

Jeg har vært mye på Ønskebarn:

http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23

Masse tips og hjelp her.Lag deg en profil der, så kan du spørre og grave :-) Det gjorde jeg.

Vi dro forresten til Hellas, Iakentro klinikken.Pga kort venteliste og rimeligst i Europa.De ble også anbefalt av vår lege i Danmark (CFC) pga deres høye suksessrate.

Masse lykke til!

Ja, nå sitter jeg på et hotell i Riga og er ganske spent, vi skal på første besøk på AVA-klinikken her. Valgte Riga fordi folk her har et skandinavisk utseende (både jeg og mannen har et typisk nordisk utseende), og det er lett og rimelig å komme hit. Norwegian flyr hit hver dag. Og det med utseende stemmer, folk i gata her kunne vært norske.

Forsøket koster ca. 50.000,- inkl alle medisiner (og får vi egg på frys er det ikke nødv. så dyrt, på våre ivf-forsøk har vi aldri fått frys...)

Så nå blir det spennende hva de sier/gjør på klinikken. Det er ingen ventetid, og har visstnok mange donorer med blå øyne. Vi har det ganske romantisk også, vi er jo her for å lage barn ;-)

Hei!

Nå kjenner jeg ikke historien din, men hvordan har du fått konstantert at eggene dine er av dårlig kvalitet? Mitt IVF forsøk endte med negativ test etter 11 egg hvorav bare 4 ble befruktet - alle fikk karakteren B eller dårligere. Jeg fikk på den klinikken beskjed om at eggene mine var dårlige pga min høye alder (var 39 da), og at jeg burde vurdere eggdonasjon i utlandet.

Jeg byttet til Hausken og har blitt gravid på 2 av 2 forsøk (skal teste i mrg på mitt 3. forsøk og tror jeg er gravid...). Problemet er ikke eggkvaliteten, men morkakene mine fungerer dårlig (og det er trolig grunnen til at jeg har mistet de to forrige gangene). Forskjellen fra den første klinikken er i hovedsak medisineringen; jeg har gått fra bare Puregon (300IE) til (150 IE Puregon og 150 Menopur) på Hausken. Jeg har da fått færre egg (6,5,5), men alle ble befruktet nå siste gangen og bare ett "manlget" de to første gangene. Eggene har også vært av bedre kvalitet (A).

Som sagt, jeg kjenner ikke din historie, men jeg ville i hvertfall ha sjekket med flere om det faktisk er eggene som er dårlige og ikke feilmedisinering i forhold til ditt behov ;-)! Lykke til!

Hei jenter :-) nå er ikke dette spm. fordi jeg er imot donoregg, tvert imot.... jeg bare lurer: Har dere som har benyttet/skal benytte donoregg tatt stilling til om dere noen gang skal fortelle barnet at dette er blitt gjort? Altså at en annen er biologisk mor? Det er i alle fall det vanskeligste med det sånn jeg kan se... Stiller spm. kun av nysgjerrighet. Vil jo også gjelde sæddonor.

Hei Søskenhåp for Edvart!

Så spennende at dere er i gang! Krysser alt jeg har for dere.

Jeg har litt tro på at også dårlig match med mannen også i noen tilfeller kan være en grunn.Uten at det er mulig å finne ut av dessverre.

Her var det full klaff mellom min mann og egg-donor.Tilogmed blastocyster.Og 3 på frys!

Men men...alder er nok også en grunn.

Uansett; svar på ditt spørsmål:vi har anonym donor slik at barnet aldri får vite sitt opphav på mors side.Og da ser jeg egentlig ikke noen grunn til å fortelle det.Isåfall må vi fortelle det såpass tidlig at det blir en naturlig del av barnets liv; at mamma-egget kom fra en som ville hjelpe mamma og pappa men at barnet er like mye vår baby som storebroren.El lign.

Men vi har ikke snakket ferdig om det ennå, så vi får se.

Tror d er viktig å ta det opp så fort barnet forstår litt av livet og ikke

f eks når barnet er myndig eller eldre.Det tror jeg ikke blir heldig.Det kan jo komme som et sjokk for barnet.

Men på den andre siden; dette er jo også en meget personlig sak og vi har egentlig inget ønske om å utbasunere til alle og enhver at vi har brukt egg-donor.Så da blir d heller ikke naturlig at vi snakker mye om det til barnet.

Dette var mye skriverier!! Men håper formen er fin.Følger spent med deg!Krysse krysse!

Annonse

Hei Rose :-) håper formen DIN er fin for å si det sånn... :-) Vi skal til samtale 1 sept. og så braker det vel løs igjen i okt. Vi må vente så lenge på adopsjonsgodkjenningen i Norge at vi rekker forsøk før vi er ferdig utredet. Vi tar ett forsøk nå så får vi se hva vi gjør, om vi tar et til og fryser adopsjonen en stund eller hva.... Men hadde vært UTROLIG å lykkes på 10 søskenforsøk nå ja. Har litt mere trua i og med det blir ny klinikk osv. og annet enn på Riksen. Var liksom så veldig ferdig med ivf men som tida går så leger det alle sår osv...og vi er jo ikke noe helt håpløst tilfelle. Helt enig med deg at skal man fortelle det så bør man gjøre det fra barnet er liten, ikke vente til tenårene/myndig osv. da bare skader det tror jeg. Det samme med adopsjon, men her vil jo som regel barnet se helt annerledes ut enn foreldrene så da har man ikke noe valg heller ;-)

Det tenker jeg mye på og leser alt jeg finner. Vi satser på åpenhet. Barnet (om vi lykkes), nær familie og venner får vite det. Og h*n skal selvsagt få vite hvorfor, alle avveiningene etc. Jeg ville helst ha åpen donor, men landene m åpen har ventelister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...