Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Jeg trenger alle tips og råd jeg kan få. Hva er lurt å ta med? Hvordan gjør man det på stranda med bæsjing og sånt? (han sier ikke ifra når han må på do) Bare la han være naken og ta med bæsjeposer?
KarinB Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 badebleier er vel greit å bruke, eventuellt la han gå naken og ta med seg noen vanlige plastik fryseposer dersom uhellet skulle være ute slik at man kan ta bæsjen oppi der. Våt servietter er gull verd! Ta med fra norge, de i utlandet er svært parfymerte og kan irritere huden. Pass på å ikke gni for mye dersom han har masse sand på huden, det kan skape rifter og sår som kan bli betente. Ta med alt av utstyr fra norge, fra bleier våtservietter og annet utstyr. Du kan jo bare la legeret ligge igjen når du skal tilbake til norge, så har du masse ekstra plass i kofferten! hehe Jeg ville også tatt med egne flasker til å ha drikke i, koke evetuellt sutter hver dag. hotell rom/leiligheter har gjerne vankokerer, det holder åkoke dem oppi der. ta med nok av solkrem, caps og solbriller. ha alltid med drikke, da det er viktig i varmen. jeg kan anbefale mineralvann med juice oppi, 50/50 fordelt. Da sørger du for drikke og salter for å holde på vannet. Dette kan kjøpes på vanlige butikker der. Ikke gi vann fra springen uten å ha kokt det, ikke gi frukt og salat som ikke har vært "kokt". Styr også unna fløteis. Saft-is er OK vil jeg tro.Ta med en vogn, slik at han kan slappe av i skyggen når han trenger det. Kos dere masse, og ikke stress! Ferei med småbarn er ikke som ferie uten barn! hehe Man får sjelden gjort alt man kunne tenke seg, det viktigste er jo at dere slapper av og nyter sol og varme!
Mazza** Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har hatt med meg 2 åring til syden 3 ganger iår , og på stranden der har jeg forholdt meg akkuratt som hjemme. Ta gjerne med hundeposer hjemmefra, det er lurt. Det kommer helt an på hvor du skal i forhold til bleier og sånn. Reiser du til Spania kan du kjøpe bleier i butikken, billigere enn hjemme og like gode. Alltid hatt med solkrem hjemmefra. Men du får også kjøpt gode solkremer andre steder. Hvis du har tilgang på kjøleskap og fryser ville jeg hatt en liten kjølebag og et par elemneter og laget mat til å ta med. Har hatt med bananer og vannmelon ( bare å kjøpe en kniv) på stranda i tillegg til mat. Is har han alltid spist, aldri vært noe problem. Ville sørget for hvertfall å ha en parasoll tilgjengelig på stranden, de trenger litt skygge i løpet av dagen. Kjøp badeleker der nede, jeg hadde med armringer hjemmefra ( det er stas i vannet). Kjøpte vann i butikken, og fylte på flaske som vi hadde med ( fordi han hadde den på flyet). ta gjerne med litt salte kjeks, f.eks Ritz hjemmefra. Det er fint i varmen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå