Gå til innhold

Lita vogn til vinterbarn... Gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ventar nr 3 (overraskelse!!) i januar. Sidan vi no trudde vi var ferdige med vognfasen har vi AKKURAT fått ny bil. Den har mindre bagasjerom enn den forrige. Må derfor ha ny vogn. Vår Urban Jungle går IKKJE inni.

Termin i slutten av januar.

Krav til vogna er:

- så liten som mulig når den er sammenlagt

- god å trille på krevande vinterføre

- helst fire hjul.

Før har eg hatt Urban Jungle og Teutonia Mistral Sport, men vil gjerne prøve noko nytt.

Tips, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Brio Happy? Jeg har kjøpt denne, og synes den er veldig "lita og nett" til å være en såpass stødig 4-hjuling. Men jeg får ikke prøvd den ut skikkelig før i oktober da...

Skrevet

Hva med Maxi Cosi Mura 4?

Skrevet

Hva med TFK joggster twist? Den har riktignok 3 hjul, men blir veldig liten sammenlagt, og er god på vinterføre(Fikk min nr 3 i januar iår, og har vært veldig fornøyd gjennom vinteren;)

Skrevet

Desse ser bra ut!

Har Brio fiksa på feila, som gjorde at dei strauk i TV 2 Hjelper Deg sin test i 07?

Muraen var litt tyngre enn Brio. Litt usikker på om hjula til Mura blir eit problem i tung snø.

Skrevet

Muraen er super på tung snø. Man kan låse dem i fast posisjon om nødvendig.

Skrevet

Tremo: korleis er twisten å trille med ei hand?

Synest det er litt knot med trehjuling, når dei andre barna skal "henge" i vogna. Synestg også det er vanskelegare å manuvrere opp og ned kantar. Men for å vere trehjuling, ser denne bra ut.

(UJ buggien som eg har i dag er utruleg lett å trille, men ein veltepetter, og veeeeldig lang og "kantete" når den skal i bil. Kalesja falma også utruleg raskt. )

Skrevet

Vil først og fremt anbefale dere å høre med babyutstyrsbutikken om dere kan få prøve den aktuelle vogna i bilen. Brio happy kan være et godt tips, velg da en 2010 modell med luftdekk, blir ikke så ille svær sammenlagt.

Skrevet

Kan være vanskelig opp og ned kanter med en hand med sving på forhjulet, ja, og spesielt om andre "henger" i vogna;) Da pleier jeg å låse fremhjulet, og da går det mye bedre. Jeg er iallfall veldig fornøyd. Valgte den fordi den hadde tre hjul, svingbart og låsbart, lufthjul, og stoor sportsvogndel. 104 cm. Der satt nummer to perfekt helt opp til hun var 3 år, og da kunne selv 5 åringen sitte der om det hadde vært nødvendig ;) Også har den fotbrett som kan justeres. Dessuten så "brettes" den i 3 ved sammenlegging, så den tar veldig lite plass sammenlagt. Anbefaler likevel, som andre her, å prøvepakke vogna i bilen!

Skrevet

Takk for svar :-)

Skrevet

Har lest at Brio har fiksa på feilen siden 2007 ja. Denne testen har også blitt kritisert av veldig mange ser jeg... De i butikken min sa ihvertfall at det er en helt trygg vogn (nå vi jo såklart de selge, men uansett...). Men kjøp 2010-modell med lufthjul!

Skrevet

Brio har fikset feilen ja. Med 2010-modellen har det kommet et helt nytt understell som er utrolig bra :)

Og når det gjelder vogntester bør man gjerne ta de med en klype salt...det virker ikke som de helt har peiling på vogner. Jeg stoler MYE mer på brukererfaringer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...