Sjokolademonster Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Jeg var på kontroll i uke 38/39, så er ikke lenge siden, men nå hadde jeg termin i går og vi satte ikke opp ny time sist jeg var hos legen. Ikke sjekket hun SF mål heller.. Er det vanlig med en kontroll rundt termin eller er det overtidskontroll neste? Er det vanlig å gå til jm, lege eller sykehus i tilfelle?
fiskelisken Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Jeg går til privat lege og får kontroll hver uke fra 37-41 men etter det blir jeg sendt til overtidskontroll på sykehuset. Så du får høre der om du kan få en liten kontroll
Trio? Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Heisann Jeg går ikke til privat lege og har fått beskjed av både jordmor og lege at jeg skal på ukentlig kontroller fra 1. permisjonsdag. Men siden man da kan føde "når som helst" så må jeg ta initiativ også i form av jeg ringer og ber om time - uke for uke. Siden vi nå er midt i sommerferietid så veksler jeg mellom jordmor og lege alt etter deres ferie.
Marikke Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 "Standard"-kontrollene er uke 38 og uke 40. Deretter skal det være kontroller hver uke eller oftere. Men lege, jordmor eller sykehus vil ofte ha en ekstra kontroll i uke 39 hvis det er noe de vil holde litt ekstra øye med.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Det er i alle fall vanlig med kontroll hver 14. dag på slutten så hvis du var på kontroll når du var 38 uker på vei, burde du i aller høyeste grad på ny kontroll ved termin. At legen ikke målte SF-mål synes jeg også er rart. Det er jo som regel på slutten ting kan skje hvis noe skjer og da bør det følge med ekstra gost spør du meg. Jeg ville ha ringt enten legen eller JM for ny kontroll så fort som mulig jeg da. Greit å vite at alt er som det skal, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå