Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har sikkert vært spurt om mange ganger, men spør alikevel jeg :)

Når er det på tide med omvisning på fødeavdelingen?

Er bare i uke 34, er det litt tidlig kanskje?

Hva er lurt å spørre om når en er på omvisning?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært på omvisning, og har ingen plan om det heller. Er 4 dager igjen til termin, og har kun fått et par brosjyrer med JM der det står alt jeg trenger å vite :-)

Tar du kontakt med sykehuset selv når du vil komme eller? Om jeg skulle tatt meg turen ville jeg nok gjort det rundt uke 35-36.

Skrevet

Jeg har blitt lovd en omvisning på sykehuset pga usikkerhet rundt fødselen og jordmor håper at det kan hjelpe meg med å roe meg litt.......men er 37 uker nå og har ennå ikke fått noen "time" til omvisning...... så jeg syns det begynner å haste litt jeg da..

Skrevet

jeg fikk tildelt time for omvisning allerede da jeg var på ordinær ultralyd. timen er satt til ca. 1 mnd før termin.

(sniker inn fra 2.trimester jeg =p)

Skrevet

Jeg var på omvisning samtidig med fødselsforberedende kurs i uke 35.

Det er lurt å spørre om å få se på og ta på alt mulig. Få se en fødeseng, få se og ta på en lystgassmaske, epiduralkateter, tang og sugekopp, nettingtrusene, babyklær... Alt du kan komme på. Det føles veldig trygt og godt med alt man vet og kjenner til. Det kan være fint å få se barselavdelingen når du først er der også.

Skrevet

Ja, vi fikk beskjed når vi var på ordinær ultralyd at vi måtte bare ringe samme dag som vi ville komme inn :)

Venter et par uker før vi tar oss turen tenker jeg...

Tusen takk for svar ;)

Skrevet

tror ikke det er vanlig med omvisning på føden ..

Men går nok ann å få komme å titte om man vil ..

Jeg fikk en liten omvisning på føden da jeg var på svangerskapskurs. (hvis det var en ledig fødestue, man veit jo aldri når fødestuene er fulle).

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du skal føde, men på "mitt"sykehus (St. Olavs Hospital i Trondheim) tar de visstnok ikke omvisning lenger. De sluttet med det i forbindelse med svineinfluensa, og så har de ikke begynt på igjen. Var i alle fall det jeg fikk beskjed om.

For min del kunne jeg godt tenkt med en omvisning sslik at jeg vet akkurat hvor jeg skal gå og henvende meg. Ikke så kjekt å tenke på at fødselen blir første møtet...

Skrevet

Skal føde på Stord Sykehus.. :)

Som jeg skrev isted så sa de når vi var på ul at vi måtte bare ringe for omvisning, men de sa ikke noe om når... Litt redd for å virke overivrig jeg, hehe. Men tenker at rundt uke 35-36 passer fint ;)

HI

Skrevet

det er ikke for tidlig å kontakte sykehsuet å spørre nå. Det kan jo ta litt tid før du får "komme" på omvisning.

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet sykehuset ganske med en gang egentlig.. er jo fellesferie nå også..

Lykke til ! ;)

Skrevet

Nei, vi fikk beskjed om at det var viktig vi ringte samme dag som vi ville komme, for da kunne de svare på om de hadde tid eller ikke :) De kan jo ikke vite nå om det er masse å gjøre eller ikke neste torsdag liksom... Så venter til samboeren får ferie tenker jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...