Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 noen som bor eller vet hvorfor?? I forhold til de andre stedene på Øvre Romrike..takk!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Er det så billig iflt andre småsteder da?? Det er dyrt nok synes jeg XD Det er jo ikke akkurat en storby eller svært attarktivt utover at det er kort pendlevei til Oslo. Men Eidvsoll har virkelig sin sjarm! Det er nydelig der synes jeg (født og oppvokst Eidsvolling!!). Om vår/sommer er det masse masse grønt der, og selvom det er mye bebyggelse blitt, så har man fortsatt skauen rundt seg. Også har man det man trenger i Sundet (sentrum), og trenger man noe utover det Sundet kan tilby, er veien kort til Jessheim og storsenteret der. Det som trekker ned, er vel ryktet til bygda, og nå i det siste har mange gamle hus blitt lagt ut til salg, og de kan man jo ikke kreve for mye for iflt til pris. Og ikke minst så koster husene en slikk og ingenting hvis det erså "langt utti" som Gullverket (10 min kjøring fra Sundet) XD Ellers så er det billigere enn Jessheim, Kløfta, osv fordi det er mer landlig og har et knøttlite sentrum iflt de større stedene
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Tusen takk for fyldig svar 00:02 Kan jeg spøre om hva ryktet går ut på? Byjente som jeg er
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 At det er stor gjennomtrekk der (har vært en del, men roet seg betraktelig nå) at det er mye dop der (ikke mer enn i byene, men synligere siden ungdommene ikke er like flinke til å holde fred om hva de driver med) lite å gjøre for unger (nåja, hvis ungene ikke liker sport, sang eller friluftsliv, så kan det være litt lite å finne på, men de gode lokale gutta har starta en ungdomsklubb for noen år siden, og den er aktiv fortsatt, og poppis!) og at det er dødt der ( blir som man gjør det, det er masse action iløpet av vår/sommer, men vinter er som vinter plaier å være her i landet, rolig og avslappet) i tillegg er det kanskje litt dårlige veier der, men hva kan man forvente på bygda i grunn Skal du flytte til eidsvoll ell??
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Ja jeg håper på å få et hus der! Har to forhånd!vet ikke helt hvem vi skal legge inn bud på. Er gravid med nr 2 og har en på snart 2 år. Så vil ut av byen! Takk for svar,det betydde mye for meg
jordbærsjokolade Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Eidsvoll er egentlig kjempefint, det eneste problemet for meg er at det er så rolig der, altfor lite mennesker!! Hadde vært koselig å ta seg en tur i sundet og møte på andre barnefamilier og ikke bare pensjonister:) Hilsen innflytter fra Oslo
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Jeg synes ikke husprisene er så lave i Eidsvoll, men skal du sammenligne med enda mer sentrale steder som Lillestrøm, Jessheim o.l så ja da er det vel litt rimeligere her. Men det er mange eldre hus som er tilsalgs. Tror dette er fordi mange eldre velger å kjøpe leilighet og leiligheter er det kommet mange av her og flere blir det. Jeg er selv innflytter til Eidsvoll kommune, bor vel og merke i Sør-Bygda (les; Eidsvoll Verk, Råholt, Dal) og stortrives. Synes det er sentralt. Kort vei til Oslo og Gardermoen med tog eventuelt bil. Ca 15 min med bil hvor det er litt større handlemuligheter (er et bra kjøpesenter der). Mange fritidsaktiviteter dor barna. Kunne vel kanskje vært litt bedre for de som ikke driver med korps eller idrett. Eneste jeg savner er litt flere butikker med klær og andre forretnonger for den yngre garde i Sundet (Eidsvoll Sentrum). Tror dette kunne fått Sundet til å blomstre opp litt. Som Rognebær skriver; kunne vært greit å møte andre enn bare pensjonister der.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Sundet er jo preget av en noe eldre sentrumsforening, som er livredd for alt nytt og spennende Jeg har vært rimelig oppgitt over den sentrumsforeninga i lang tid, men det forandrer seg veldig sent. Nå kan jo butikkene være åpne til 18:14, sånn fordi det er et morsomt tidspunkt, men det måtte de stakkars butikkeierene jobbe hardt for! Jeg er ektefødt Eidsvolling. Og jeg elsker bygda! Ja, den er rolig, men det er hva du blir det til Vælkømm'n te bygda! Håper du triv's :D Og kanskje vi kan få tiøl et DIB-Eidsvoll treff?? Er da nok med småbarnsmødre der
jordbærsjokolade Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 Hvor er det dere gjemmer dere da, andre småbarnsmødre:)? De eneste jeg treffer er de som henter barna sine samtidig som meg i barnehagen til storesøster! Nå bor jeg på Råholt da og må legge til at det skal åpnes svømmehal her og nytt stort senter (shopping:)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 De fleste jobber jo, så da er det jo naturig nok ikke så mange andre enn pensjonister å se sånn til daglig, men på lørdager f.eks så er det jo smekkfullt med all slags folk i Sundet.
Hobbyfotografen og Em Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Rognebært: Det nyyye store senteret har de snakket om i 10 år!! Får håpe de får ut finger'n snart og gjør noe med det før alle flytter ut Ellers trives jeg kjempegodt på Råholt selv! Kunne aldri ha flyttet herfra.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 Rognebær! Opps! Kom visst med en t til slutt, det var ikke meningen altså.
jordbærsjokolade Skrevet 5. juli 2010 #14 Skrevet 5. juli 2010 Rognebært:) Æsj, er det sant? Jeg har ikke hørt om det før for jeg er jo nyinnflyttet. Har du noen inside tips om Råholt eller? Jeg savner veldig en liten badedam (har ikke bil så kommer meg ikke til Hurdalsjøen), fint turterreng og andre ting å finne på her!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #15 Skrevet 5. juli 2010 Når det gjelder det nye senteret på Råholt så stod det i EUB for noen uker siden at det eneste det stod på var investorer (trengte 200 mill) for at de kunne starte utbygging av Råholt Senteret. Når det gjelder bading så er jeg ikke så gått kjent selv, men tror det kanskje går ann å bade ved Merra. Det er der Andelva båtforening har brygge. Veien går ned der skogen starter ved Sagmoveien (he he ikke enkelt å forklare). Rett meg hvis det er noen som er mer kjent på Verket/Råholt enn med.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #16 Skrevet 5. juli 2010 Der tror jeg at jeg har vært, men der var det et stort skilt med bading forbudt, dessuten må man vel gå et stykke på bilveien for å komme dit? Tør ikke det jeg, byjenta som jeg er:) Bare 200 mill altså, ja da burde det jo gå fort!
Hobbyfotografen og Em Skrevet 9. juli 2010 #17 Skrevet 9. juli 2010 Rognebær: Hvor på Råholt bor du? Finner du en badedam her så hyl ut da.. vet ikke om noen selv nei..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #18 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har fått meg leilighet (eller rettere sagt, jeg, gubben og tassen på 2 år har fått oss leilighet) på råholt nå Vi driver å flytter inn Er like ved Råholt blomster, på andre siden av vegen der, Ladderudåsen(??). Så hyl ut hvis det bor noen i nærheten, så kan vi ta et ektefølt DIB-Eidsvoll/råholt treff utti august et sted Håper på å være ferdig flyttet iløpet av juli og godt instalert i starten av august
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #19 Skrevet 15. august 2010 weee .D jeg har også innflyttet nå i sommer og er lett med på et treff Har en liten gutt på 1,5 år og bor på Eidsvoll verk. Hvor er du innflytter fra?? Samboern min kommer fra Råholt , men jeg kommer fra Bærum. (Raskt ut her nå for og si at jeg ikke er av de 3 % som er paradise hotell jenter ) Vi trives veldig godt. Har bodd 2 år på Haga i Nes kommune først før vi fikk muligheten til og flytte på oss hit. Gleder meg utrolig mye til svømmehallen er på plass jeg da synes virkelig det er et tilbud som romerike har alt for lite av!! Aldri feil med et større senter heller , men fram til det er i boks får jeg heller rote meg bort på jessheim senteret
Elin snart mamma til 3 Skrevet 15. august 2010 #20 Skrevet 15. august 2010 meg igjen fra innlegget over. så det ble signert med anonym litt for sent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå