Gå til innhold

Tenker å arrangere en sommerfest i juli for 20 venner... Jeg trenger alt av tips og råd. Punch, mat, musikk evt "leker" osv. :)

Anbefalte innlegg

Var på sommerfest i går, det var SÅ gøy, Så jeg og min mann fant vi og skulle ha en :)

Hun hadde bestilt fiskesuppe og hadde baguetter til med smør og hjemmelaget hvitløkssmør til. Det var knallgodt.

Når man er så mange, er det noe annet man kan ha som ikke blir så dyrt? Blir jo litt lavbudsjett, helst det i allefall ;)

Tenkte lage en velkomsdrink, og at de får litt vin ved bordet... men ellers så kan de selv ta med drikken for kvelden.

Er det vanlig å ha kake og sånn også?

Kan naboene nekte meg, bor jo i nabolag, men ikke så mange med små barn. Evt hvor lenge før må de varsles?

Ååååå, blir så engasjert, hadde vært skikkelig koselig å arrangere noe selv, for en gangs skyld :)

Tar i mot ALT av råd og tips :)

Fortsetter under...

Grille pølser? Gjør vi ofte på ute-bursdager i storfamilien min (opp mot 30 stk), men det er kanskje en litt mer uformell setting. Rullekaker er genialt til sånne ting, enkelt og billig, og passe lett. Kan spises fra hånda hvis det er et poeng. Hjemmelaget lapskaus? Eller sodd? Saltstenger eller noe annet å knaske på utover kvelden.

Ellers så er Kubb et underholdende spill, man spiller gjerne mange omganger med ulike folk så alle får prøvd. Krokket. Generelt diverse hageleker med lag, det er sosialt.

Lapskaus er jo skikkelig godt!!!! Men føler ikke helt det passer sammen med øl og sommerfest... eller er det bare meg det? Det passer kanskje greit... mat er mat kanskje :)

Grilling... føler det er så styr når man er så mange, det er kanskje ikke det, vi blir 20 stykker....

en god gryterett, med salat og brød til er jo kjempegodt, men kanskje ikke sommermat??

jeg tror jeg hadde gått for grilling, alt kan jo gjøres klart føre, så er det bare å sette mannfolka i sving....det er jo deres jobb...hehe...

Reker er bankers sommermat. Frosne får du tak i for 15 kr kiloen, ferske kanskje 60, kommer jo an på hvor du bor ;) Brød, majones, smør, hvitløkspepper, pesto, chillisaus på bordet og så er festen i gang og du har ikke stått lenge på kjøkkenet eller noe. Jordbær eller vannmelon eller begge deler på store fat til dessert og en liten sjokoladebit til kaffen. Det gjør susen!

Har dere stor hage anbefaler jeg volleyball, kubb, vannkrig (hehe), gris, rockeringkonkurranse, stafett (spring til en flaske, sett fingeren nedi, tre runder rundt og tilbake), stå med flaske på panna - legg deg ned på ryggen - opp igjen - uten å miste flaska (ikke lov å støtte med hendene!), men husk at det alltid er noen som ikke vil leke så de må få lov til å se på....jeg jobber ikek i barnehage altså, høres bare sånn ut ;)

Musikk: opp med spotify (betal for denne kvelden så slipper dere reklamer), lag en kjapp spilleliste selv og la den stå åpen så gjestene kan legge til sine favoritter etterhvert.

Vi har akkurat hatt sommerfest og vi hadde faktisk 3retters middag, vi var vel nesten 30 voksne og ca 15 barn.

Hadde en "kokk" som lagde og serverte maten. Serverte et lite grillspyd med sjømat til forrett (scampi og kamskjell), hel grillet smågris til hovedrett, med buffet av tilbehør (salater, kald pasta, potetsalat, fløtegratinerte poteter osv). Jordbær med fløte til dessert.

Serverte øl og vin (fra kartong) til maten også sørget folk for drikke selv utover kvelden.

Hadde kringle, sjokoladekake, muffins og masse potetgull/saltstenger etterhvert. Vi begynte festen klokka tre og barn var velkommen, så vi grillet også pølser. De fleste barna ble hentet av besteforeldre e.l. etter barne-TV tid også fortsatte de voksne festen utover kvelden.

Naboene ble varslet, men selv om de siste gjestene ikke gikk før nærmere to på natta (ble en nesten 12 timer lang fest det ;)) var det ikke noe bråk her. Naboene hadde ingenting å innvende på at vi for en gang skyld hadde en fest, de har det jo selv av og til.

Veldig koselig og vellykket fest :)

Annonse

Baguetter med smør/hvitløkssmør og kyllingsalat!

Du trenger baguetter

Kylling du river opp

Salat

Tomat

Fetaost i olje med chilli og soltørkede tomater (oljen blir som en dressing)

Fetaost (for å få litt ekstra)

Paprika

Mais

Pastaskruer

...og ellers hva du måtte like å ha i en salat. Både mettende og godt og ikke trenger det å bli dyrt i det hele tatt! Til dette passer både øl og vin :)

Barna kan ev. få grillede pølser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...