konrad sin mamma Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 noen som vet? har en sydenreise på handa som vi har så lyst til å bestille, avreise 18.juli. Får jeg passet før den tid? hvis jeg order det så fort som mulig da
Tante Gustava Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Du må ta med et bilde som fyller de krav som er til et passbilde. Er ikke alltid så lett å få til med en baby, men de er strenge på det, så dere får bare knipse mange og printe ut (takk gud for digitalkamera sier jeg...). Hvis ikke begge foreldrene er med på politistasjonen, må du ha med fullmakt og kopi av legimitasjon. Vi har fått passene til våre barn på bare få dager, men det har vært midt på vinteren, nå er det vel litt høysesong så tør ikke gjette på hvor lang tid det tar nå. Sjekk forresten politi.no for informasjon ;-)
auro Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Tar vel 10 arbeidsdager nå sommerstid. Må ha med passbilde, ta på fotobutikk.
* 5 om dagen * Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 det skal gå fint det, men du burde helst gjøre det i morra :-) du må ta med godkjent passbilde, helst 2 stk, og barnet. fødselsattest, og dere må være med begge to, om dere har barn i sammen. men jeg ville tro det sto noe om dette inne på sidene til politiet, under fanen pass.
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 10 dager er garanti,det går bra. Jeg fikk passet til snuppa etter 4 dager.
Rampongi Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Ta bilde hos fotograf, ta med underskrift og kopi av pappas legitimasjon om han ikke skal være med. Skjema pappa skal skrive under på finner du på politiets hjemmeside. Om underskriften til pappa ikke ligner på underskriften på legitimasjonen hans kan dere får trøbbel. Det fikk vi.. Vi fikk passet etter 3 dager i posten, men nå er det sommer og her står det faktisk folk uttafor politistasjonene i timesvis for å få kø, så evn ring nedover og sjekk før du drar dit, evn ta med niste og leker.. Politiet lover vel at man skal kunne få passet etter max 3 uker, men mulig det er andre regler i feriene.. god tur, håper dere rekker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå