knerten09+ knerteline11 Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Knerten runder året om få dager og vi har plutselig store problemer med å få lagt han. Vanligvis kan vi legge han i senga i 7 tiden, han snur seg rundt og sovner ila få minutter . Nå skriker han omtrent bare han ser senga. Og når han kommer i senga begynner han å slå på senga, kaste rundt på suttene og rett og slett hylskrike. Etter å ha lagt han ned ørten ganger, sittet ved senga hans og hysjet og prøve å holde på han, så vet jeg ingen annen råd enn å ta han opp igjen. Da slutter han å skrike, men er da så oppgira at han vil ned på golvet og herje med lekene sine. Han klarer ikke å finne roen og den siste uken har klokka blitt både 9 og 10 og ennå mer før vi har fått han til å sove. Han har hatt perioder med leggevansker før, men ikke på langt nær som nå, og da har det bare vart et par dager. Vi har nettop flyttet, så det kan jo spille inn. Men er ikke lenge siden han sov hos besteforeldre, og da var det ikke noe problem å legge han. Han sover en lur på dagen som varer 1,5 t pluss/minus. Disse dagene som vi har hatt leggeproblemer, har han av og til forlenget dagluren til ca 2,5 timer. Noen som kjenner seg igjen? Tar gjerne imot erfaringer her, for begynner å bli ganske sliten av dette opplegget hver kveld. Han har også våknet en del av nettene, grenet og brukt en del tid på å finne roen og sovne igjen.
meandmylittle Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Hei. Det er ikke lett dette med denne sovingen altså,vet det så alt for godt,så du har min fulle sympati! Men for å starte så er min gutt 1 år den 17 juli,og han har også den siste uken vært sånn som gutten din. Han er kjempetrøtt når vi legger han i 19 00 tiden,men han setter seg opp igjen i senga og hyyyylskriker og holder det gjerne gående i et par timer før han roer seg. De siste to dagene har han i tillegg holdt på hele natta.. Jeg inbiller meg dette kan ha mye med utviklingen til ungene i denne aldreren,da de gjerne begynner å gå og slike ting og dermed ikke klarer å finne roen siden det er sp mye annet de heller vil gjøre. Han min har i tillegg fått 3 tenner på rad nå,så det har nok også noe med det å gjøre. Men etter å ha trøstet,dullet og gitt han paracet og vann,hyyyler han og innemellom ler han når jeg kommer inn på rommet hans,så mye har vært oppmerksomhet også, og når jeg da vet at det er derfor han vræler til,lar jeg han rett og slett skrike en stund! Ungene er 1 år og jeg tror de trenger å lære at mamma og pappa ikke kommer stormende til så fort de skriker litt og at de må lære seg å finne roen på egenhånd når det er natta. Så mitt råd er å selvfølgelig forsikre deg om at han ikke har vondt noen sted,og deretter la han skrike litt-og heller gå inn til han med jevne mellomrom og trøste-og for all del ikke ta han opp av senga! Da har han fått viljen sin:-) Lykke til,etter et par dager tipper jeg det har ordnet seg :-) Her har det ihvertfall hjulpet nå:-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Vi har nettopp hatt en lignende periode, med vanskelig legging og mange oppvåkninger gjennom natten. Det vi gjorde var å kutte ned på dagsovingen, så nå sover hun max 1,5 time i løpet av dagen og da helst ikke så seint. Sover hun lenger, må leggingen utsettes med 1/2-1 time. I tillegg så tror jeg det er noe i det meandmylittle sier, at ungene utvikler seg nå i rekordfart, og de har rett og slett ikke tid til å sove, det er så mye som skal utforskes. Lille tryll hadde nettopp lært seg å gå i denne perioden, og dette var jo veldig spennende såklart ) Det kan jo også være noen jeksler som har begynt å bevege på seg nedi gummen? De vokser jo litt i rykk og napp disse tannebissene... Jeg personlig misliker å la ungen ligge å hyle alene i sengen sin. Så jeg foretrekker å sitte inne hos henne når hun holder på sånn. Jeg setter meg i en krok med en bok, sånn at hun kan se meg, men jeg overser henne, bare er der, så hun ikke skal føle seg utrygg. Men jeg tar henne ikke opp da. Vet ikke om dette var til særlig hjelp akkurat, men hos oss så gikk det over av seg selv etter en tre ukers tid, heldigvis ) Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå