Gå til innhold

Du vet du er høygravid da .. (Gravid generelt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Vil absloutt ha noe på IKEA, men vurderer å sende gubben inn alene (!)

- Må dele opp handlingen (babyting en dag og matbutikken en annen dag).

- Orker ikke å lage noen middag som man må stå å røre i (grøt, steke pannekaker osv).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- en ikke før en ved stellet om kvelden ser i speilet at toppen en har på seg er FULL av flekker etter å ha stått ved stekepanna...

-en lurer på hvordan i alle dager en skal få fjernet den avflassede neglelakken på tærne...

-sitter og planlegger alt en skal gjøre, skrive lister for så å skru på tvèn da en ikke orker gjøre noe av det likevel - før en plutselig flyr opp og vasker ned hele kjøkkenet (som ikke stod på listen) og bruker resten av kvelden på å akke og oie over vondt i bekkenet...

Skrevet

herlig altså... kjenner meg så vanvittig godt igjen...

Skrevet

- når du plutselig hører deg selv lage lyder når du reiser deg eller setter deg ned.. eller andre volsomme bevegelser..

- når du spiser pittelitt og føler deg så mett at du omtrent har maten oppi halsen.. men alikevel har lyst på noe..

- når de store klærne du hadde fra før blir for små..

- når det ser ut som om du har en ball mellom beina når du går.

- når kriteriene for et "pent" antrekk kun innebærer noe som ikke er full av flekker og passer sånn noenlunde.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Å herregud, de fleste her stemmer på meg allerede, og jeg er bare straks 31 uker...hvor skal dette ende!!

Skrevet

Når folk stirrer på deg hvor enn du går og du føler deg som en turistattraksjon

Når samboer sier nei til sex???

Alle dulter borti magen heeeele tiden

Når lange tunikaer har blitt til korte topper

Når du ikke kan se din egen navle

Når du bruker 4 min på å snu deg i sengen om natta

Når du bruker 13 timer av døgnet på nett...

Skrevet

Dytt :-)

Skrevet

- Når du om natta må opp å tisse omtrent annenhver time.

- Når du sitter og sløver i sola hele dagen, og lurer etterhvert på om du skal gjøre noe fornuftig, og ender med å legge deg ned på sofaen og sløve enda mer foran tv`n.

- Når ingen av skoene passer lenger og må spasere rundt i stygge helsesko e.l. til en fin kjole.

- Når du blir andpusten av bare å gå fra stua til kjøkkenet og tilbake igjen.

Skrevet

- Når du ikke kan se trappetrinnet i trappa, og må gå sidelengs - veldig konsentrert!

- Når kjøleskapsdøra (og andre dører) treffer magen når du skal lukke den!

- Når du begynner å planlegge én og én oppgave dag for dag. "I morgen: Barbere leggene, jeg får ta tåneglene på onsdag...."

- Når å barbere bikinilinjen blir en ekstremsport :-D

- Når du sover uten undertøy fordi det blir mer praktisk når man må på do 3-5 ganger per natt!

Skrevet

dagen opplevelser..:

- når du sender mannen ut av huset på noe, slik at du kan få nyte sjokolade helt i fred uten å dele.

- når det er full angst for å måtte nyse eller hoste hvis det er lenge siden du har vært på do og tømt blæra!

Skrevet

- når du ikke trenger å legge serviett i fanget, siden alt du eventuelt søler lander på magen ;-)

- når toppene dine blir nuppete på magen med en gang fordi du dulter borti alt mulig med den

Skrevet

-Når en buss med japanske turister ser på magen din og gliser, framfor å se på den store fossen de hadde stoppet for å se på...

Skrevet

Hahaha... Utrolig morsomt. Kjenner meg igjen i mange av disse, og jeg er bare i 29. uke... :-P

Skrevet

Når magen slår av induksjonsplata før tidene gang....

Når overdeln bare vare en halv dag før den e foill av flekka...

Når du tisser før og etter tannpuss, bare i tilfelle d kain spare dæ en tur på do om natta.

Når d å snu seg i senga planlegges nøye og tar minutter istede for sekunder...

;)

Skrevet

... man har varig vondt i håndleddet og årsaken etter all sannsynlighet er belastning fra når man reiser seg (!) Velger å skylde på pinglete håndledd, ikke kroppsvekt;)

... puppene ikke trenger støtte fra BH - magen støtter oppunder istedet.

... man snart kan slikke seg selv på magen - uten å være særlig akrobatisk anlagt (ikke at jeg har noe utpreget behov for å gjøre det ...)

... mannen for større armmuskler uten å trene mer, men av å holde seg borte fra magen i sengehalmen (misjonær)

... man IKKE kan bruke magen som bord fordi babyen sparker bort det som eventuelt settes der.

Skrevet

Og ikke minst:

... man bruker en liten formue for å betale seg inn på offentlige toaletter i akutt tissenød hver gang man er utenfor døren

Skrevet

Når man ikke kan stå oppreist å lage mat, forsi magen kommer inni kjøkkenbenken. Så man må bøye seg litt fremover, og det er VONDT!

Skrevet

- når du sender sms fra senga for at gubben skal ta med seg det du glemte da du gikk å la deg (event en båtis)

- når det å ligge for langt ned på sofaen gjør deg svimmel og gjør magesekken mindre....

- når man stadig kommer på ting man har lyst på, selv om man har spist...

Skrevet

Tilføyer noen til jeg :-)

-Når familie og venner nesten er "lei" for deg. (alle spør om jeg er lei og om det ikke er varmt for meg, men nei, virker som DE er lei av å vente på bebien, hehe).

-Varm kveldsmat er veldig lov, ' siden jeg er gravid'.. (pannekaker, grøt, pasta osv).

- du utsetter shoppingen til noen uker etter termin

- folk som går forbi deg setter et blikk fast på magen din og ikke på 'deg' ..

- har en liten følelse at du kommer til å savne magen når du har født. (savner nesten allerede).

-Kan nesten si og mene det du vil - du er tross alt gravid og har hormoner. (skylde på hormoner og si ' det var liksom ikke meg, men hormonene)

Skrevet

Ha ha ha, Knotten, kjenner meg igjen i alt du skrev!

Skrevet

- du blir hovedattraksjonen på bussen fordi magen din hopper og ruller på grunn av en hyper baby! (alle må jo se)

- når du ligger på rygg blir du skvistret innvendig av tjukk og god baby :)

- mannen din våkner kolkken 4 om natten av at du sitter og gomler i deg is på pinne...

Skrevet

...når sambo med ertelyst i blikket ber deg om å dyppe deg langsomt ned i vannet for å unngå tsunami i sjøen... (!!!) (etter først å ha måttet sjekke om bikinilinje-barberingen var vellykket, for det har man ikke sjans til å se selv..)

... når kryssordløsning begynner å bli plagsomt (fordi du ikke klarer bøye deg over bladet på bordet)

.. når nevø på fire år sier "Lykke til hvis det skjer noe" hver gang han reiser fra besøk

Skrevet

Lånt fra en "stripe", men like fullt...

Når du går til legen pga gryende bekkenløsning. Hvorpå legen understreker bare, att neida, ikke noe i veien med bekkenet ditt. men hva med ett speil i gangen? Siden du går rundt med en sko av hvert slag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...