Gå til innhold

hva skal jeg gjør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt frustert no...

På jobben til kjæresten er det kun han og en til som kan ta seg av bestilling av varer og noen av de dagligdagse rutinene. nå fikk han vite at han andre skal i bryllup og vær vekke i nesten 2 uker rundt min termindato ( 1 og ei halv uke før ) siden det i min familie er kjent for å føde før termin er jeg derfor innstilt på at dette er god sjangse skjer hos meg og....

min kjære har sagt ifra om termindato på jobb og han har jo krav på 2 uker permijson etter fødsel.

spurete han derfor: hva gjør du/de på jobben om jeg føder når han andre er på ferie?

da fikk jeg til svar at da måtte han ha med seg pc en og jobbe derfra han var.. whaat... skal han sitte å trykke på en pc mens jeg ligger å føder.. off er så provosert... å om vi kommer hjem før han andre er hjemme fra bryllup, må han fortsatt jobbe hjemmenfra og ordne bestillinger og de dagliugdase tingene... rundt 2 timer pr dag... kansje han måtte reise inn på jobben og...

da har han i mine øyne ikke permisjon, hans kal jo vær lamed oss og nyte tiden, hjelpe meg om jeg får det tøft etter fødsel ol....

er bare veldig oppgitt for føler han ikke tar dette så alvorlig eller ser hvor mye dette går inn på meg... nokk en ting å bekymre seg over og for meg og tenke på....

hva skal jeg gjøre...? er så sykt redd vi kommer opp i denne situasjonen og det bare blir krangling og suring...

synes han burde sette sin engen sønns fødsel før jobb, når han har rett på fri og har sgat fra til jobben for mange mnd siden.... synns jobben burde tenkt på dette og hatt en back up.....

mest fortvilet over at min kjære ikke skjønner meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst nå virkelig det er hans kollega som burde sitte med datamaskinen to timer daglig når han skal vere gjest i bryllup? Og mannen din burde stå litt mer på om kravene.. Kanskje du kan prøve å snakke med han om det?

Forstår du stresser mtp dette, og ønsker deg masse lykke til :-)

Skrevet

Så kjipt!

Dere burde prøve å snakke med dem på jobben til ham. Er det mulig å trene opp en vikar?

Jeg hadde prøvd å presse frem at han ikke trenger å gjøre noe mens du føder. Hvis det er noen dager etter det som han må jobbe et par timer så er det ikke like farlig synes jeg. Men dere burde prøve å presse litt mer permisjonstid ut av dette. For hver dag han må jobbe to timer så får han en ekstra ny dag. Da er det dere som tjener.

Men spørsmålet er hva skjer hvis han nekter? Eller er det ham som er plikoppfyllende og vil ikke engang prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...