Gå til innhold

Noen som vet hva som hjelper mot øreverk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.. Først og fremst. FØLER MED DEG!!!!

Er "bare" 18 år.. Men har slitt med øreverk hele livet :(

Men noen råd fra meg her :

Du kan varme litt matolje og helle i øret.. OBS, pass på at det IKKE er for varmt!!!! Etterpå så kan du dytte en bomullsdott i øret, og la vær.. Ligg med over natta!

Ellers, har du noen som røyker i rundt deg?

Så kan du få de til å blåse røyk i øret ditt..

Ja, jeg vet det høres helt koko ut.. Men, dette hjelper! Pappa gjorde bestandig slik hos meg.. Å det ble bedre der og da, og de neste 10 minuttene..

Så kan du smøre tigerbalsam på halsen, og under øret..

Viktig at du bruker nesespray også! For det åpner "gangene" imellom, øret, nese og bihule.. Ellers, ligg med hode og kroppen høyt.. Det demper trykket... Å spis parazet, og ha deg til lege imorgen.. Da får du antibiotika og da går det som regel over etter 2-3 dager.. Håper du blir bra :) Klem!

Nesespray, evt kok opp vann med salt i, avkjøl det, og ligg på ryggen og få skylt igjennom nese/bihuler.

Putt litt bomull ytterst i øregangen, varm luft fra feks hårføner. Blir det for ille - varer lengre enn 3 døgn, eller smerten blir uutholdelig. bør du få tatt en sjekk hos lege.

Ingen som kan kjøpe ibux til deg?

sender deg en klem,

øreverk er seriøst noe av det verste man kan få.

Annonse

Huff, føler med deg.

*Litt lunken olje i øret er veldig behagelig som flere andre skriver. Kan være hva slags nøytral olje som helst, sojaolje, olivenolje, matolje, jordnøttolje e.l.

* Hodet høyt når du sover

* Del en hvitløksbåt i 2 og ha en halv i hvert øre og ta på lue/bandasje e.l. for å holde dem på plass

* Viktig å holde nesen åpen, bruk saltvannsspray eller neseskylling først (anbefaler neseskylling på det sterkeste, det er helt fantastisk men husk å bruke saltvann ellers gjør det kjempevondt) og nesespray etterpå

* Ørelys skal vist være kjempebra men jeg har ingen erfaring med dette selv

* Akupunktur skal også være bra

* Ta dobbel dose paracet, det går kjempefint

Håper noe av dette hjelper og at du blir frisk snart! GOD BEDRING!!!!!

Takk for svarene. Ibux kan jeg ikke ta - er gravid i uke 24. Og jeg sitter her å teller timer til jeg kan ta neste paracet. Men jeg skal gå ut å varme litt olje og satse på atper igjennom natten. Skulle ønske legen gadd å høre på meg på torsdag. Fikk beskjed om å ringe på mandag hvis jeg ikke var noe bedre.

Hakk en hvitløksbit og ta det på en skje og svelg unna. Gjør det hver 3-4 time, og det går raskere over.

Er du forkjøla så IKKE snufs snørr og gørr inn .. det gjør det bare verre.

God bedring, hilsen ei som har slitt mye med øreverk

PS! Om du ikke er gravid kan du ta en paracet og en ibux sammen, det er bedre enn to paracet eller ibux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...