håpefull *er mamma* Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Jeg skal ta 5 ampuller med Menopur-pulver ved neste forsøk. Dvs at jeg må bruke 2 ampuller med væske. I hvilken rekkefølge ordner jeg og setter dette? Og hvor ofte bør jeg bytte sprøyte og kanyler i hele prosessen den dagen. Trenger det litt inn med teskje ;-) Kan jeg f.eks gjøre klar, trekke opp og sette en sprøyte, for så å gjøre klar, trekke opp og sette den andre? Kan jeg bruke samme sprøyten og opptrekkskanylen på begge injeksjonene som settes etter hverandre? Bare ta ny kanyle for selve injeksjonen? Eller bør jeg ta nytt brukerutstyr for hver injeksjon, og kanskje gjøre klar begge sprøytene og sette de rett etter hverandre?
Ster IL Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Hvor mye skal du ta pr dag? Jeg tok 600ml pr dag og måtte dele i to doser om dagen. Jeg brukte nye sprøyter hver gang. Hvorfor to sprøyter rett etter hverandre? Merker det er en stund siden jeg gikk på menopur.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Hei...tror jeg brukte 4 ampuller i en flaske med væske... Trakk opp en...sprøytet i første ampulle... Trakk opp dette...sprøytet i neste osv... Det løste seg fint opp... I tvil, kontakt klinikken...
håpefull *er mamma* Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2010 Hei dere. Jeg skal nå bruke 5 ampuller med pulver, og må da blande dette ut med 2 ampuller væske. Kanskje jeg kan trekke alt opp i en sprøyte? Det har jeg ikke tenkt på. Noen som vet sikkert?
håpefull *er mamma* Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2010 Porsgrunn har stengt, og kommer ikke til å åpne før jeg setter igang..
Coma Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Hei håpefull:) Jeg kan prøve å hjelpe deg litt, jeg hadde den samme problemstillingen v mitt IVF-forsøk nå i juni:-) Dette var slik jeg fikk beskjed om å gjøre det på Riksen: Da dosen var 375 IE Menopur, altså 5 ampuller med pulver, måtte jeg fordele dette i 2 sprøyter. 3 pulver + 1 vann i den ene og 2 pulver og 1 vann i den andre. Gjorde først klar den ene sprøyta (Trekke vann opp i sprøyta,ned i pulver 1, opp i sprøyta, ned i pulver 2, opp i sprøyta, ned i pulver 3, og tilslutt opp i sprøyta igjen,og bytte til injeksjonskanyle) , og så gjorde jeg klar den andre sprøyta på samme måte. Så satte jeg begge sprøytene rett etter hverandre på samme side av magen ( ikke nøyatktig samme sted) Jeg skiftet blandingskanyle og injeksjonskanyle for hver sprøyte, slik at jeg brukte 2 sett med sprøyter og spisser hver kveld. Håper dette var forståelig for deg, håpefull! Det er bare å spørre om du lurer på noe mer:-) Menopur funket bra for meg ihvertfall, embryoene ble av bedre kvalitet denne gangen! Og nå sitter jeg her superkvalm, og er 6+4 :-) Lykke til!!
håpefull *er mamma* Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2010 Tuuuusen takk for svar, Coma. Var akkurat dette jeg trengte :-) Jeg har fått beskjed om å ta Menopuren på morgenen, jeg da, og kommer til å gjøre det. Det har sikkert ikke noe å si så lenge man setter til fast klokkeslett. Gratulerer så mye med graviditeten, og kos deg med svangerskapet!!!! Håper jeg også sitter og er kvalm om noen uker ;-)
Coma Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Så bra jeg kunne være til hjelp håpefull Ja ta sprøyten på morgenen slik klinikken har sagt. Det er jo fast klokkeslett som er det viktige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå