1+1 :) Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har en liten som har fått mme omtrent hele livet. Han er nå 5 mnd. å har begynnt på grøt. Jeg lurer nå på om det er mulig å lage grøten en dag i forveien å ha den på glass for så å varme den opp dagen etter? Jeg tenker at dette kan være praktisk hvis vi ska ha grøt måltidet en annen plass enn hjemme. Slippe å blande å styre ute, bare varme d i mirko eller vannbad? Jeg gjør dette med mme. Da lager jeg all melken for dagen etter kvelden i forveien. Dette gjorde dem på sykehuset å sa at det var helt iorden å gjøre det sånn. Men lurer da altså på om noen vet om detter går an med grøten også? Tusen takk for svar
Julelita Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Jeg ville ikke gjort dette, da konsistensen på grøten endrer seg om du varmer den på nytt etter at den er ferdigblandet. Da får du suppe i stedet for grøt. Jeg bruker å koke opp vann og ha det avkjølt i kjøleskapet, så varmer jeg bare opp vannet litt i mikroen til rett temperatur før jeg blander grøtpulveret i. Når vi drar ut, har jeg med meg ferdigkokt vann i en beholder. Evt får hun et beger med fruktmos når vi er ute på tur. Det blir ofte mindre gris og så er hun så mye mer glad i det.
Songbride ♥Jente-2009♥2011♥ Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Jeg ville heller ikke varmet opp grøten igjen da den blir seig og suppete... Jeg pleide ha en 0,5L thermos med kokt vann & 1 0,35L thermos med kaldt vann med i stelleveska. Likte alltid best å ha pulver med til steder, for da var den alltid "fersk" og risikerte ikke at den ble dårlig hvis det var for varmt der vi var el.l. Da fylte jeg opp til 120ml med kokt vann, og så til 200 med kaldt vann, da var den helt drikkeklar:) Med grøten tok jeg også kokt vann, så kaldt, til den ble passe temp! Kjempegrei måte å gjøre det på syns jeg, for da var jeg aldri i tvil om at snuppa ville få mat uansett hvor vi var, og slapp å brenne meg på at det plutselig ikke var noen mikro eller annen måte å varme det på tilgjengelig:P
mamma og my Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Jeg synes det er enklere å ta med pulver og vann hver for seg. Det er dessuten vannkokere veldig mange steder, og det har aldri vært problem å få varmet vann. Ta med pulver i en tett boks, og bruk boksen som tallerken, og rør med skjeen til babyen.Jeg har dessuten brukt mye banan og beger med fruktmos som lettvint turmat, de fleste babyer liker det.
Trultetryne Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Småfolk har ferdig grøt på glass.. men den er vel kanskje fra 6 mnd (er ikke sikker).
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Jeg ville ikke lagd grøt og melk på forhånd. Grøten kommer vel mest sannsynlig til å bli tynntflytende. MME skal jo serveres så fersk som mulig. Med tanke på den skremmende bakterien som kan danne seg i MME. Den blir stående lenge når du lager det så lenge i forveien. Jeg gjør dette med MME enkelt slik: Jeg har setter flaskene ferdig oppmålt i kjøleskapet med vann. Når jeg skal lage mat, varmer jeg flasken i mikroen og har i pulveret. Det som tar bittelitt lenger tid, er det å ha i pulveret, men det er snakk om 5 sekunder bare:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå