Gå til innhold

Når de innstiller folk til stillinger i staten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang saksbehandlingstid bruker vanligvis de innstillingsutvalgeene da?

Har fått beskjed om at jeg skal få kopi av en innstilling når den er klar og vet når de regner med at innstillingsutvalget er ferdig...

Noen som vet? :)

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men jeg var på intervju i februar..ringte å spurte hvordan det gikk i begynnelsen av april, da hadde vært hos innstillingsutvalget og kommet i retur pga feil i et eller annet, så ringte jeg å spurte hvordan det gikk i midten av mai og da ventet de på svar fra innstillingsutvalget..så gikk det ytterligere en uke før hun ringte å ga meg jobbtilbud..Så det kan ta tid :P

Skrevet

Jeg sitter i tilsettingsråd, vi er 5 i vårt. Vi har ikke møter men skriftlig saksbehandling. Man sitter jo sjelden klar når bunken kommer, men jeg prøver å ta den så fort jeg bare kan når det er min tur. Likevel vil det gå noen timer til å lese innstilling, sjekke bakgrunnspapirer etc. Jeg ser alltid gjennom saksdokumentene. Ellers hender det at de sender til feil tilsettingsråd, da må man jo gjennom runden på nytt. Ville nok regnet en uke, men det kommer helt an på;) Kan hende de prøver å få litt fortgang hvis folk skal ut i ferie. Jeg har hatt masing på tlf før for å si det sånn;)

Skrevet

Hmmm, da kan det jo ta noen uker før jeg hører noe. æsj.

Ikke at jeg tror jeg får noen av stillingene, mange kvalifiserte søkere... Jobbsøkerblues i kveld.

Skrevet

Hos oss møter tilsettingsrådet ca 1 gang pr måned (er veld ikke noe som heter innstillingsutvalg??).

Merkelig at de sier at du skal få kpoi av innstillingen, får det har man strengt tatt ikke lov til å gi ut. Du kan få hvite hvilken plass du evt er innstilt på, men selve innstillingen og de andre som er innstilt er ikke tilgjengelig informasjone selv for partene i saken jfr. tjenestemannsloven

Skrevet

Ja, jeg tuller nok med navnene, det stemmer sikkert. :)

De sa det selv at de hadde mulighet til å sende den, jeg spurte ikke etter den... så rart. Kanskje de mente at jeg bare kunne få vite OM jeg var innstilt eller ikke, men de sa kopi av innstillingen....

Skrevet

Jobber i kommune, så det er kanskje litt annerledes, men der har tilsettingsrådet - som er det samme som dem som intervjuer også tilsettingsmyndighet. Så snart intervjuene er over og referanser er innhentet, lager man innstillingen og med mindre det er uenighet, er den klar. Nå om sommeren kan ting ta lengre tid pga ferie også hos referansepersonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...