mekanikerfrue Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Jeg er en 18 år (nesten 19) gammel jente som har fryktelig lyst på barn. Jeg er kjæreste med verdens beste gutt, mi har vært sammen i snart 2 år. Problemet er at jeg trenger svar på noen spørsmål hvis noen kan Jeg jobber 100% fulltid, og får ca mellom 12-14 tusen utbetalt hver mnd, tror dere at det er nok til å ta vare på et barn? Kjæresten er lærling og tjener ca like mye. Jeg har også litt småutgifter som TV og mobil, pluss at jeg har en billig bil. Men den er jeg helt avhengi av, siden jeg jobber en halvtimes tid fra jobb... Uansett, bor fortsatt hjemme, og jeg og kjæresten planlegger ikke å flytte sammen helt enda, kanskje til neste sommer, så hvis jeg hadde blitt gravid så hadde jeg kanskje måtte bodd hjemme den første tiden etter fødselen... Regnes man da som alenemor når man ikke bor med BF, men hjemme, tenker bare litt på det med økonomisk støtte.. Hva har jeg krav på siden jeg jobber(har jobba der i 1 år fast)? Er det foreldrepenger + barnetrygd, eller er det mer? Har vært inne på NAV sien sider, men blir egentlig ikke noe klokere... Noen som vet åssen det hadde gått, økonomisk? Sier ikke at jeg planlegger baby, men ville bare vite hva jeg har krav på om det hadde skjedd PS: samma inlegg som er postet i "ung og gravid" Setter veeeldig pris på litt hjelp om noen vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå