Gå til innhold

ADVARSEL - bringebærbladprodukter!

Anbefalte innlegg

Må bare advare dere mot dette fordi:

Disse bringebærbladkapslene/-teen må dere absolutt ikke finne på å ta om dere bekymrer dere for vonde etterrier, eller om dere skal ta keisersnitt. Jeg hadde tatt disse og fulgt anvisningen før mitt andre barn kom til, og to uker før fødselen ble det planlagt keisersnitt. Etter keisersnittet mitt hadde jeg vanvittig kraftige etterrier i mer enn to døgn, som best kan beskrives som alldeles grusomme. De smertene jeg hadde kan sammenlignes med sterke pressrier - minst! Ingen smertestillende hjalp på meg - og overlegen sa at dette var utenom-det-vanlige-vondt. Poenget med disse bringebærbladproduktene er nemlig å få livmoren til raskt (og kraftig) å trekke seg sammen igjen etter fødselen (noe den klarer fint på egen hånd uten urter...) - så IKKE FINN PÅ å ta dette om du er bekymret for det jeg begynte innlegget med. Det er IKKE verdt det, og du vil heller ligge litt ekstra på magen (sånn litt etterhvert), eller investere i en "Anita post natal girdle" som du kan få tak i på velutstyrte morogbarn-butikker eller helseleveransebutikker. (Dette er en slags truse som du har utenpå vanlig undertøy med en gang, og som har strammebelte for å gradvis holde inn og hjelpe magen/innvollene på plass etter en fødsel/operasjon. Kan anbefale denne på det varmeste, forøvrig, uten å drive snikreklame.) Lykke til, damer - og vær så snill å tenke dere godt om før dere tar bringebærbladprodukter.

Fortsetter under...

Oi, dett visste jeg ikke! Jeg tok de kapslene i 3 trimester, og fødselen endte i hastesnitt. Hadde noen sinnsyke etterrier, ikke noe godt når en har arr i livmoren. Er jo ikke vanlig å få etterrier med nr 1... kanskje en sammenheng?

Jeg har også hatt urimelige vonde etterrier, som har varte veldig lenge. Ødelagte fullstendig timene mine rett etter fødsel og frem til dag nr 5 kunne jeg ha etterrier som varte i opptil 2 timer i strekk. Fikk også beskjed om at dette var veldig uvanlig og jeg måtte være obs på det til neste gang ettersom de ofte blir verre jo flere fødsler man har. Poenget mitt er i alle fall; finn du bekreftet at det var bringebærblad-produktene som forårsaket dette? Er veldig mange som tar slike kapsler og har sett få som skriver om vonde etterrier. Jeg på min side har ikke vært i nærheten av noen slike produkter, så de trenger ikke nødvendigvis å være skyld i etterriene dine heller? Noen av oss er bare maks uheldige akkurat der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...