Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Hei, Titter innom fra 2.trimester. Jeg ble utskrevet fra observasjon på KvinneKlinikken i dag. Ble innlagt i går morges da slimproppen gikk med en liten blødning =( Altfor tidlig. Er kun i uke 24. Vesla og morkaken har lagt seg langt ned mot livmorhalsen i "fødestilling" med hodet ned. Har kraftige kynnere og myk livmorhals. Har fått beskjed om å holde meg i ro, så dette blir en rolig sommer. Får håpe vesla vil være der inne så lenge som mulig, Og ikke gjøre som storebror. Han ble født i uke 32 i samme forløp som nå. Slimpropp som gikk og etter 1 uke resulterte det i fødsel.. Alt gikk naturlig. Vannet gikk av seg selv etterfulgt av rier og vaginal fødsel. Noen som har opplevd noe av det samme, men gått opp mot termin?
Thea <3 Lotte Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Hei Jeg har ikke opplevd noe av dette, men min datter er født 24+2, og veide 450gr(390gr på det minste). Hun har fylt 2år nå i april, og er ei frisk og viljesterk jente! Så dersom du skulle være så uheldig at fødselen starter nå, så kan det gå bra! Jeg fikk HELLP, og derfor måtte hun ut med keisersnitt, så fort jeg var stabil.. LYKKE TIL - håper virkelig du slipper å føde nå, under ingen det. MEN - husk at legene og ikke minst sykepleierne er veldig flinke idag! Englene våre..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Tusen takk for svar =) beroliger litt å høre sånt. På ul målte de vesla til å være 660g. Jeg siter nå hjemme som en rugekasse og håper jeg får gå så lenge som mulig.. Godt det gikk bra med lillejenten din. Gutten min født i uke 32 har kommet fra det utn senskader. Han tok raskt igjen at han er prematur. Motorisk og vekt.
Thea <3 Lotte Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Så bra at du fortsatt "ruger" Det er bra! Hold igjen så lenge du kan:) Vesla vår ble målt til å være et sted mellom 500-600gr på UL, kom ut 450gr, så det er jo ikke så langt ifra. Bare så drastisk når vi kun snakker om gram og ikke kilo.. Heldigvis er ukene i morsmage viktigere enn vekten:) Så godt å høre at det går bra med storebror da! Ikke noe som er bedre enn det.. Vi fikk høre ganske tidlig at barn født under 500gr, ofte bruker LANG tid på å hente igjen veksten til jevngamle.. og det merker vi. Tulla vår er lita.. bruker 80/86 i klær, og har nå akkurat kommet seg over 9kg:) MEN hun er som en treåring - snakker som en foss, og sta som et esel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå