Gå til innhold

Grøtspørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi gitt mini litt tynn grøt (velling ville han ikke ha) i 3 dager ca. Han får ca 5-6 t-skjeer pr måltid og kun et måltid på formiddagen og 160ml mme ved siden av.

Når kan jeg starte med å øke? Hvor mye kan jeg øke? Ville dere økt opp til et fullt måltid grøt, eller gitt litt på dagen og litt på kvelden f.eks?

Hvor mye er et fullt måltid? Hvor mye mme skal jeg gi ved siden av ca?

takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å se om ungen vil ha et helt måltid med velling. Kanskje lage den litt tykkere til faktisk grøt. På formiddagen definitivt. Så ser du om ungen får vondt i magen og slipper å styre med det på natten. Nå ammer jeg på siden så jeg kan ikke svare på spm om mme.. totalt ville jeg kanskje ha gjort det til 200 ml vann? Sånn at hvis du får i han 1 dl vann via grøten, ville jeg gitt 100 ml mme.

Skrevet

ok:)

Ja nå får han 200ml til frokost(ikke alltid han spiser alt), 150ml til formiddag+ 5-6 skjeer tynn grøt(han liker ikke velling) og 1 tskje sviskemos, 200ml til middag(ikke alltid han spiser alt), 200ml til kvelds:)

det er sjelden han faktisk spiser 200ml mme altså.. men blander det til han fordi han noen ganger vil ha det. Han spiser som regel 150-170ml pr måltid ca:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...