Gå til innhold

Nett født og lurer på dette her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med den Lille når det er legge tid??

Har ei frøken som ikke vil ligge i sin egen seng om natta :S

Må ha a i senga vår,da blir a stille og sovner...

Men det skal ikke være slik.. kan ikke la a ligge i senga si og hyle el :S

Hva gjør dere??

Hu er 5dager gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei W og gratulerer igjen:)

Mini her ligger nå i egen seng på eget rom og sover hele natta:)

Men det er heeelt ok med samsoving så tidlig:-)

De har ingen rutiner når de er så små som regel:) Her startet rutinene da han var 2 mnd ca:)

Men om hu liker å ligge i vogna si man du jo la hu ligge i vogna inne hos dere? enter ta med hele vogna, eller bare bagen?

Hvis ikke så er det ikke krise å samsove nå så tidlig, det skaper kos også:)

Hadde du et fint barselsopphold og hvordan gikk fødselen?:)

Skrevet

Har egentlig ikke hatt det problemet, han sovnet nesten med engang vi la han ned i sengen.. Men siden hun er ny, så kan det hende at sprinkelsengen er litt for stor og skummel.. Hun kommer jo tross alt rett fra magen din.. :) Et tips kan være å legge henne i vognbagen.. Eller lag en "hule" til henne i sprinkelsengen. Har selv lagt en babydyne som er rullet sammen i senga, sånn at det blir lunere for min..

Skrevet

Vi satte vognbagen oppi sprinkelsengen de første 4 ukene. Etter det var det helt greit for henne å ligge i bare sprinkelsengen :-)

Skrevet

£!$ med mini❤

Takker igjen :)

Okay,redd for at hu skal få "vanen" og ligge i senga med oss :S

Men da kan jeg senke skuldrene og la a ligge i sengen med oss hvis hu ikke vil sove i vogn bagen..

Da skal jeg prøve det i kveld :)

Jo hadde det veldig bra på barsel i Drammen jeg :)

Utrolig koselige jordmødre og sykepleiere der inne :)

Var ikke så mye jeg pratet med de siden jeg fikk til amminga med en gang og Vesla viste åssen hu sku suge :)

*LillaMeg*

Heldige deg da :)

Ja sengen hennes er ganske stor..

Prøve og tulle a inn i dyna i dagtidlig (etter hu hadde sovet i sengen med oss i natt)

Men ikke snakk om gitt.. hehe..

Skal prøve og ha med vognbagen i kveld se åssen det går :)

Skrevet

La ham ligge i senga år han er så liten, det er helt normalt. Han trenger nok nærhet:) Vår lå i senga i kanskje en måned eller noe sånt

Skrevet

Da kan jeg slutte og "uroe" meg for at hu får den vanen og ligge mellom oss i senga :)

Takk for svar jenter :)

Skrevet

Jenta vår var helt lik når hun var på den alderen, etter en uke med slit for å få henne til å sove i egen seng på natta, så ga jeg opp:-) hun sov natten igjenom ved meg. når hun ble 3 mnd begynte hun sån smått å legges i egen seng etter at hun hadde sovnet, gjorde dette i et par mnd til hun nektet å sove i vår seng, da måtte jeg bysse henne i arnene til hun sovnet å så legge henne i egen seng! hun lå veldig inntullet å vi hadde en varmeflaske nede i senga før hun la seg så det var varmt når hun la seg der, så hun ikke våknet:-) gud dette ble langt gitt...

Når hun ble 6 mnd kuttet jeg amminga å da sovnet hun med engang i egen seng, både natt og dag:-) så det går da seg til ettervært;) men la henne ligge ved siden av deg om det ikke finnes annen løsning.. å så prøve senga igjenn når hun er litt strørre..

Skrevet

Da skal vi prøve oss frem på ting her :)

Skrevet

Godt å se at det er flere. Jenta vår har sovet en natt i egen seng etter at vi kom hjem fra sykehuset for drøyt to uker siden. Jeg har de siste nettene prioritert å få henne til å sove når vi legger oss i steden for klokken to og da ikke brydd meg om hun sover i min seng. Skal nok i gang med å få henne i egen seng etter hvert, men får ta litt om gangen. Skal jo ha overskudd til dagene også. Det er stor forskjell på de små¨. Nå er min så liten at rutiner ikke er inne og det ikke skal være mulig å skjemme bort. Får prøve å ta dette med egen seng før hun blir så stor at det er en vane.

Skrevet

Godt det ikke er bare frøkna her som nekter plent og ligge i sin egen seng.. hehe..

Lå i senga med meg på sykehuset også.. Ville ikke ligge i den "vogna" sku ligge sammen med mamma`n sin ja.

Men hu våkner ikke om natta for mat..

Kanskje i 4-5tiden da vil a ha litt pupp...

Skrevet

Jeg var også livredd for å la lille få den vanen. Min ville ikke sove noe annet sted enn i armene våre i begynnelsen. Vi kunne ikke en gang legge han opp i sengen hans når han var sovnet, uten at han våknet. Men så fikk vi ett tips om å legge en varmeflaske i sengen hans før vi skulle legge han oppi, så den var varm og god når han ble lagt oppi. Det hjalp. han våknet ikke før etter noen timer (for mat) Så var d d samme igjen, sovnet i fanget og ble lagt i senga etterpå. Slik var det 1-2mnd. Men vi begynnte å legge han rett i senga etterhvert, han skrek en stund (di første gangene tok vi han opp etter en stund og lot han sovne i fanget) Men ettethvert ble han liggende lengre og lengre før vi tok han opp. Så til slutt forsto han at det er her han skulle ligge.

På sykehuset fikk vi beskjed om at d ikke burde vørt senger til barna på sykehuset. for di babyen burde få sove sammen me foreldene. (Så lenge ingen av oss røykte).

Så samsoving i begynnelsen e ikke farlig i heltatt. Jeg har lært :)

Skrevet

Vi prøvde og ha i vognbagen i natt men niks,der sku hu ikke ligge nei..

Så la a opp i senga med oss..

Ville ikke ligge hos pappa,så snudde a mot meg... Stille med en gang gitt.. hehe.. Hu sover som en stein da <3

Men som sakt hu er ikke gammle jenta så hu får ligge med oss til a blir litt større.. Prøve oss frem med vognbagen eller senga si..

Kanskje prøve varmeflaske i vognbagen om kvelden her da.. Om det går så gå sakte men sikkert over til senga..

Skrevet

Ja, det er bare å prøve seg fram:-) her tok det tid, men så godt det var å endelig ha senga alene i ei hel natt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...