Gå til innhold

Er det vanlig at vekten stagnerer en stund etter "bare" 6 kg vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse og ta av og har 20-25 kg igjen realistisk sett.

Nå etter en god mnd har jeg stagnert på -6 kg. Var ikke det litt tidlig??

Har stått nesten helt i ro i 2 uker =(

Skrevet

Hvis du har gått ned 6 kg på 1 mnd så er det litt for mye enn det en bør gå ned på så kort tid. Kanskje kroppen får sjokk og prøver å spare på alt av næring osv?

1 kg i uka er ok, så kanskje kroppen din trenger litt mer tid på seg. Og ikke stopp med trening og sunt kosthold, gjør det til en livvstil og fortsett med det.

Ikke la deg overtale til å gå på pulverkurer osv - da går du bare like kjapt opp igjen.

Lykke til

Skrevet

Jeg gikk ned 6 kg på 5 uker. På nettopp pulverkur he he =)

Jeg trener 3 ganger i uka og spiser vanlig middag hver dag. Jeg skal ned veldig masse og har prøvd noen ganger med bare sunt kosthold.

Nå går jeg på noka, og synes det er helt greit. Utenom at jeg som sagt nå har stagnert på -6 kg.

Må legge om kostholdet og må nok jobbe hele livet for å holde meg på vekten uansett, så synes derfor at pulver var et greit forsøk.

Skrevet

Var ikke meningen å si at det du gjør ikke er bra nok, har bare hørt nettopp dette ang pulverkurer - fungerer der og da og så er det opp igjen. Kanskje du bør prøve enda sunnere kosthold og mulig du burde fått treningsveiledning?

Har du prøvd sykling f.eks? Jeg gikk ned veldig mye bare ved å sykle 4 dager i uken.

Skrevet

He he alle advarer mot pulverkurer før jeg sier at jeg går på det. Og det vet jeg, men så lenge det virket så var det greit. Kommer nok til å fortsette i håp om at jeg går mer ned.

Jeg sykler 3 ganger i uka. Da sykler jeg til sykkelen forteller at jeg har forbrent 250 kcal. Tar vel ca 45-50 min.

Sykler hjemme, for jeg har ikke råd til å trene på senter.

Skrevet

Nei, trening på senter er rådyrt, syns heller ikke jeg har greid å bruke det effektivt.

Noe som er effektivt er å sykle ute i ulendt terreng - noe a la Sørmarka her i Stavanger. Gode opp og nedover bakker - til du kjenner du er god og svett.

Prøv å ikke telle så mye kalorier når du sykler- ha f.eks noen faste ruter som du vet du får skikkelig trent. Mål distanse og tid, etterhvert vil du se at du bruker kortere og kortere tid på samme distanse - da du greier mer. Ha musikk i ørene, så blir det ikke kjedelig.

Sykler du f.eks 2 mil 3-4 dager i uka vil du etter kort tid merke det på bukselivet. Mine bukser hang og slang etter 8 uker og minus 10 kg :) Vil bare anbefale det videre.

Når jeg er i stand til å kunne trene igjen er det rett på sykkelen igjen!

Skrevet

Jeg er litt kjent i Sørmarka. Har ei mor eller noe sånn som bor der oppe.

Men jeg sykler dessverre hjemme foran tv. Har ikke sykkel til å sykle med ute heller.

Grunnen til at jeg sykler akkurat 250 kcal er for at jeg skal ha et mål. Brukte 1 time på det når jeg begynte og synes det er nok. Øker kanskje til 300 om jeg orker, men foreløpig er egentlig 250 kcal nok.

Det er for meg ganske bånn gass i ca 45 min.

Skrevet

Få deg en sykkel heller og kom deg ut. Tell heller kalorier på hva du får i deg av næring. Med disse lange turene er jeg nesten sikker på at du vil forbrenne mye mer enn 250 kcal.

Grunnen til at jeg sier dette er fordi du må ha noe du kan holde som en livvstil. Går en på pulver i ny og ne og sykler foran tven tviler jeg sterkt på at du vil fortsette med dette alltid.

Håper du greier å nå målene dine da! Ikke gå på vekten for ofte heller, da er det lett å bli opphengt i disse 6 kgene og gi opp. Du greier dette fint!

Skrevet

Jeg går ikke på pulver i ny og ne. Jeg har gått fast og fulgt dietten nesten fullt siden jeg begynte for snart 7 uker siden.

Når jeg kommer meg ut i jobb og får en mer aktiv livsstil er det ikke sikkert jeg må trene veldig ofte, men nå har barna bare halv plass i bhg og jeg går hjemme (er student og har ferie).

Jeg er veldig bevisst på at jeg må legge om kostholdet, og kommer til å ta stabiliseringsperioden på alvor etter endt kur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...