Gå til innhold

Ubehag neders i magen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg kan beskrive det bedre, kjennes nesten ut som noe er i klem når jeg reiser meg opp og ned i sofan sånn helt neders i magen.

Gjør det også litt vanskelig å komme seg ut av bilen og senga aleine.

Kanksje det er blæra som får en knekk? Veldig ubehagelig å gå rett etter på en stund.

Noen andre som har følt det slik?

Magen sprenger veldig for tiden synes jeg, føler meg som ei kule :)) Det sprenger spesielt der nede som det også er steinhardt.

Hører ingen andre ha noe form for ubehag av denne typen så blir jo litt bekymret.

Kan forretsen si at jeg er 20+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg er uke 25-26 nå, og har hatt det slik i noen uker. Om jeg f.eks sitter lenge og skal reise meg er det skikkelig vondt og det føles nesten som om noe er galt. Slik er det også etter lange dager på jobb når jeg er sliten.. Da verker det og er skikkelig ømt der nede.. nesten under kulen om jeg kan si det sånn.. Har hørt om ei anna jeg kjenner som også har det sånn og har tatt det opp med legen. Han sier det er helt normalt og at det er fordi livmora og muskler strekker seg sånn at det kan kjennes skikkelig vondt/ubehagelig noen ganger. Jeg synes det er veldig ekkelt, for når det er som værst, greier jeg nesten ikke strekke ut kroppen.. og så er det slik at om jeg har det sånn, og f.eks skal ta på meg ei bukse (løfte opp en fot for å putte i beinet på buksa), så greier jeg ikke løfte foten, for det gjør så vondt i magen når jeg står på en fot.. vet forklaringene mine er helt på jordet, men prøver så godt jeg kan :)

Jeg har prøvd å ikke bekymre meg for det og kjenner masse liv hele tiden, så regner med alt er som det skal. Det er ekstra ille om jeg f.eks har gått med dongeribukse, som er stiv og hard og presser under magen..

Til mere sprengt magen er, jo værre er det.. noen dager er det ikke så ille, men da er ikke magen så "spent og hard" heller..

Håper du skjønte noe :)

Bare spør om det skulle være noe uklart i det jeg har skrevet :P

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er nok helt sikker ikke noe farlig nei bare ubehagelig. Mulig det blir bedre litt lengre ut i graviditeten forhåpentligvis, det er litt tungvint å spørre samboern om hjelp til alt jeg trenger bøye meg for å gjøre :)

Skrevet

Jeg er gravid med nr to nå og jeg hadde det sånne med første og jeg har det allerede nå. (12+5)

Kjenner det også veldig godt hvis jeg snur meg når jeg ligger på sofaen. Men det er bare musklene som strekker på seg som hun ovenfor her sier.

Blir litt bedre etterhvert:)

Skrevet

Hei er 14+3, og jeg føler det akkurat sånn etter å ha vært på do. Spesielt når jeg har holdt meg litt og magen har vært full før jeg gikk på do. Så har egentlig bare tenkt at d har vært pga litt trangt der inne,hehe.

Men når jeg leser d hun over har skrevet, tror jeg at trange bukser har en liten medvirkning..

Skrevet

Var til legen på rutinekontroll i dag og fortalt om problemet å da sa hun at det var kynnere jeg kjent grunnet nettopp det med at livmora trekker seg sammen av irritasjon.

Så det var absolute fyfy med bukser som strammer under magen for det kunne gjør det værre.

Mine bukser strammer ikke men livmora ligger for øyeblikket litt domt til så hver gang jeg får en knekk på magen så starter kynnerne og kan vare en 2-3 minutter. Utrolig ubehagelig og frustrenede :(

Skrevet

Bruker mamma dongeribukser som er romslige.. så at de strammer ble litt klønete forklart :) men stoffet er jo stivere på en måte en joggebukser da..men det som er med meg, er at når jeg først får disse smertene, så varer de resten av dagen ofte.. ikke bare noen minutter.. det er derfor jeg tenker at det er noe annet enn kynnere i mitt tilfelle :) og så føler jeg legen sitt svar på det meste ubehagelig er at det oftest er helt normalt eller bare kynnere.. ikke alltid jeg føler meg tatt på alvor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...