Gå til innhold

Dere med 2-3 uker igjen til termin! Hvordan har dere det? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen?

Noen tanker/følelser rundt fødsel? Klar? :-)

Her er formen strålende! Føler meg ikke så kjempe gravid som jeg egentlig er. Hehe. Ikke har jeg vondt noen steder, ikke sliten, trøtt, ingenting! Alt er supert, og jeg er overrasket! Har lagt på meg 20 kilo og har en ENORM mage, i tillegg har jeg ryggproblemer fra før som jeg ikke kjenner noe som helst til. Så er litt sjokkert over at formen er så fin og at jeg er så oppegående!

Jeg har aldri merket at livmoren eller babyen har presset oppover, ikke hatt problemer med ribbeben, lunger, nothing. Og jeg bærer en baby som er større en gjennomsnittet. Alt har gått så smertefritt at jeg nesten lurer på om noe er gale! :-/ :-P

Jeg får litt vondt i bena når jeg går mye. Feks i går var vi på farten i 7,5 timer. 6 kjøpesentre, myyye shopping og trakking. Da verket jeg litt i bena når vi kom hjem. Men thats it!

Fødselen er fremdeles veldig fjern for meg. Akkurat som at jeg ikke forstår hvor nærme den er, og hva som skal skje. Så kanskje jeg får sjokk når det starter. Så om jeg er klar? Nah, vet ikke helt jeg.

Alt er klart hjemme til babyen kommer da, så på et eller annet punkt i svangerskapet har jeg vært klar i hvertfall. Hehe.

21 dager igjen til termin. De løper vel av gårde som resten av svangerskapet har gjort! :-O :-)

Hva med dere da jenter? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 dager igjen, og er g¨tt fra å være redd for å føde til å bare tenke: bring it on!

var i bryllup i går og dansa swing med bruden så er vel egentlig i fin form jeg og.. ikke lagt på meg noe, har ikke vann i beina ( bank i bordet).... men har fått svangerskapskløe :P

noen dager føler e tida går fort, noen dager føler e tida går seint.. menmen ikke lenge til mi kan ut i permisjon.... og du knøtte 85 kan jo kalle deg fødeklar nå som det er 21 dager igen :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Heihei:)

Jeg har 15dager igjen til termin og kan ikke vente til det er over!:) hehe

Jeg har hatt et tongt og vanskelig svangerskap nesten fra dag en, så du kan si det har vert en prøvelse bare å komme meg gjennom det. Fikk bekkenløsning ganske tidleg og ble sykemeldt fra jobb, har slitt med blødninger og mye smerter i mage. Har vert litt inn å ut fra sykehuset hvor de fant ut at jeg har en morkake som delvis dekker livmoråpningen min så jeg måtte komme opp på en grundigere sjekk for å utelukke KS. Legen sa han ikke trodde det kom til å bli noe problem å fø vaginalt (så da håper jeg inderlig det stemmer!!) og at barnet kom når det var klart:)

Har siden jeg var halvveis i svangerskapet blitt FULL i vann og hevelse, og nå er det blitt så mye at jeg sliter med de enkleste ting som å gå, kjøre bil, kle meg og sitte/bøye meg. Har lagt på meg 20kg til nå men doktoren sier det kommer av all vann og hevelse som jeg håper stemmer!

Men ellers kan jeg jo ikke klage! Jeg er bare fokusert på det fantastiske som venter meg ved målstreken jeg:) Og da tar jeg alt med "et smil" hehe :)

Lykke til videre:)

Skrevet

17 (15) dgr igjen her!

Formen har vært veldig opp og ned i hele sv.skapet (mest ned)

Men siste mnd har formen vært litt bedre pga at bekkenet har bedret seg og spyr ikke mer enn noen få gng i uka.

Eneste som sliter meg ut nå er de maseriene som stadig vekk lurer meg med at en fødsel er på gang. Er 13 år siden forige fødsel så kan si jeg gruer meg litt. Håper det snart setter igang nå da kroppen egentlig er utslitt etter å ha gått gravid og hatt sv.skaps hormoner i meg siden mai i fjor (mistet i uke 14 sist).

Han ligger klar inni der og har blitt en gutt på snart 3500 gram så ønsker ikke han blir så mye større. Satse på at han kommer litt før termin hvis jeg er heldig.

Klem fra meg.

Skrevet

24 dager igjen til termin her, er ikke klar! Gruer meg til fødselen...mest på grunn av noen lurerier som satte igang sist fredag..trengte liksom ikke helt det, hehe...men nå er det heldigvis over og jeg håper det går minst 2 uker til før tulla mi kommer:)

Har vondt i bekkenet og masse vann i kroppen, men (bank i bordet), det virker ihvertfall som om det har begynt å reduseres med antall toalettbesøk i løpet av natten - hurra!!!

*Jeg gleder meg til å treffa tulla - det er jo hun som er førstegevinsten her:)

Skrevet

22 dager igjen, og begynt å grue meg litt til selve fødselen! Er 3 gang dette her og har to helt forskjellige fødsler bak meg,den siste helt super, så jeg burde vel ikke grue meg så mye!!

Formen er stigende fordi han har festet hodet og dermed stabelisert bekkenet mitt (vært sykmeldt siden uke 32 pga ekstreme smerter) så nå klarer jeg til og med å gå noen små turer av og til!!! Alt er klart av klær og andre ting, og begge besteforeldrepar har ferie, så da kan han bare komme når han vil!!

Har i det siste begynt å gå opp for meg ta gutt nr 3 er på vei,men tror ikke jeg skjønner det helt før han faktisk er her....litt surealistisk fremdeles!

Lykke til til oss alle!!

Skrevet

Hei Knøtte 85!

Det er som om jeg skulle skrevet innlegget ditt selv!

Stemmer på meg på en prikk, bortsett fra at jeg holder meg stabil på 14 kg, har ikke lagt på meg på over en måned. Men magen vokser som den skal, så alt er i orden:) Har 17 dager igjen nå.

Jeg har vært friskere og i generelt bedre form i svangerskapet enn noensinne! Ikke det at jeg ofte er syk, men jeg pleier alltid å ha en hangleperiode på vinteren med litt forkjølelse, hoste osv. Og pollenallergien min har forduftet! Brukte Zyrtec i en uke i vår, men oppdaget raskt at det ikke var behov for det.

Det er første gang på mange, mange år:)

Kanskje det rett og slett er den skjea med tran hver morgen som har gjort susen, eller kanskje samboeren min har rett, at han har "gitt" meg litt av immunforsvaret hans, hehe... (Han er aldri syk og har ingen allergier). Noe er det iallefall, og jeg føler meg smashing!

Jeg lever helt normalt, trasker i butikker som før, pusser opp, vasker vinduer og styrer på som vanlig. Alle sier at jeg skal ta det med ro og ditt og datt, men jeg har jo masse energi, så da er det jo greit å få gjort så mye som mulig før Lillemannen kommer!

Men om jeg er klar for det som skal skje er vanskelig å si. Jeg gruer meg ikke. Han må jo ut en gang, så det er jo bare å gjøre det beste ut av det. Samarbeide med jordmor og sin egen kropp og ta det som det kommer. Min første det her, så jeg aaaaner jo ikke hva jeg går til.

Men når det er så utrolig mange som har klart det før meg, så ser jeg ingen grunn til at ikke jeg skal klare det, det er min filosofi:)

Lykke til alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...