Gå til innhold

Mistet før, bedre oppfølging???

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet i uke 14 tidligere.

Det som er spm, mitt er om jeg har krav på bedre oppfølging?

Når kan jeg få UL, og får jeg det flere enn 1,gang?

Har ikke vært borti oppfølging, å vet ikke hva jeg kan *"kreve*"??

Noen som har noen erfaring, eller kan hjelpe meg med svaret?

(etter min egen regning er jeg 6+4 i dag)!!

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg vet ikke hva du kan kreve eller ikke kreve. Jeg kom inn til utredning og pga dette har jeg fått oppfølging. Dvs tidligere UL og blodprøver etc.

Jeg ville ha tatt kontakt med fastlegen min så kan hun henvise deg videre :)

Masse lykke til :)

Jeg hadde en MA i uke 12+1 sist jeg var gravid... Har ikke fått noe ekstra oppfølging denne gangen. Er nå 8+3.

Jeg har tatt hcg-prøver p.g.a blødning i dette svangerskapet, men fikk beskjed om at det ikke kvalifiserte til ekstra UL...

Veldig kjipt, da jeg ikke greier å slappe av og nyte dette svangerskapet...

Hei:)

Jeg mistet tvillinger i uke 14, og jeg fikk ul i uke 9 i tillegg til den vanlige begge gangene jeg har vært gravid etterpå...:) Men det er fordi jeg har spurt etter det...:) Klarte ikke å slappe av ,før jeg fikk se att alt såg bra ut...:)

Tror de bruker å være greie ,om du er veldig bekymret...:) Jeg har ikke gått til lege da, bare jordmor, og hun sier att om vi er bekymret skal vi sjekke det ,for det er ikke bra for noen om vi går å bekymrer oss...:)

Lykke til...:)

Jeg har fått oppfølging nå etter 3 aborter. ( i uke 5, uke 8,uke 11)

Går en gang i uken på sykehuset til UL og får hormonsprøyte i skinka;)

Trodde ikke jeg skulle greie å slappe av etter 3 aborter på under et år,men ettersom jeg får oppfølging klarer jeg å slappe av..ganske iallefall..Er i uke 11 nå..

Hadde spurt fastlege om henvisning til tidlig UL ++ for å kunne senke skuldrene under graviditeten..

TVI TVI!

Annonse

Oki.

Skjønner at det er litt forskjell forskjellige plasser her:)

får høre med legen min til tirsdagen.

Har jo også hatt sinsykt vondt i magen de siste dagene, å det er ikke vanslig mage smerte. så bør vel få sjekket opp tidlig :)

Jeg mistet i uke 5-6 tidligere i år. Er gravid igjen, litt over ti uker, og har ikke fått noen spesiell ekstra oppfølging denne gangen. Men merker at fastlegen har en litt annen holdning denne gangen enn når jeg var gravid forrige gang. Hun er veldig på tilbudssiden med sykemld (har en VELDIG stressende jobb), og ønsket at jeg skulle komme oftere på kontroll i starten av sv.skapet denne gangen. Det virker som at hun bryr seg litt ekstra denne gangen, og det føles jo alltid bra :) Men sånn jevnt over er det ikke nødvendlig med ekstra oppfølging så lenge man ikke har mistet tre ganger eller mer. Det går jo an å f.eks. bestille privat ul, det gjorde vi, bare for å få "roa nervene" og vite at alt var som det skulle. :) Vi spurte på sykehuset om tidlig UL, men de hadde ikke kapasitet så lenge alt ellers så greit ut hos meg.

Lykke til..!

Jeg mistet i uke 18 i MA før sistemann. Fikk da tidlig ul neste sv.skap hvor det igjen ble oppdaget MA i uke 8. Det neste sv.skapet der igjen fikk jeg hcg-målinger rett etter pos.test. I tillegg fikk jeg tidlig ul i uke 6+3 og 11+5. Er veldig fornøyd med oppfølgingen jeg fikk siste gangen. Legen min skjønte redselen min og timer før jeg skulle på ord ul fikk jeg komme inn for å høre hjertelyden så jeg skulle slippe å grue meg så fælt til ul. Fikk nesten angst for ul og det å høre hjertelyden. Takket ofte nei til doppler på kontrollene. Var så redd for at de ikke skulle høre noe. Nå er jeg gravid igjen, og er spent på om jeg klarer å holde redselen i sjakk. Vet ennå ikke om jeg skal prøve å få tidlig ul (ved begge mine MA hadde jeg ingen symptomer på at noe var galt. ingen smerter eller blødninger- dette gjorde meg ekstra nervøs). Men, regner med at jeg får det hvis jeg ønsker det. Har fortsatt litt angst for ul, så jeg vet ikke hva som er best for meg.

Ønsker deg lykke til, og håper du har en like grei fastlege som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...