Gå til innhold

Dere med forliggende morkake.... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ser det er flere av dere her inne. Jeg har også morkaken i front.

Fikk vite det på UL i uke 13, men i en bisetning, mer eller mindre...

Har lest litt om det siden, og ser at det ofte forårsaker sete- og tverrleie hos baby. Og økt sjanse for blødning hos mor.

Eller er det når morkaken helt/delvis dekker "utgangen" ??

Noen som vet noe om saken ??

Skal på den "vanlige" UL 15.juli, så skal nå spørre litt selv..

Men liker nå å ha flere meninger i bakkant... ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har morkake i front, som og dekker åpning helt.

Har bare fått beskjed om å ta det med ro, og trekker den seg ikke oppover så må jeg ha keisersnitt.

Har hatt små blødninger som kommer av dette, men ikke noe farlig:)

Skal på ny ul om 2 uker for å sjekke tilstanden da:) Er i uke 23 nå.

Skrevet

Jeg har også morkaka foran og må sjekkes for dette i uke 32 for å se om den har flytta på seg. Hvis ikke blir det Keisersnitt. Jeg er 24+0 nå og ulempen med å ha morkaka foran er at jeg kjenner mindre liv denne gangen. Jeg er 2.gangs. Så her er det å være tolmodig med å kjenne ordentlig spark hos meg. Men kjenner mer at det er liv nå.

Jeg har heldigvis ikke hatt noe blødninger.

Skrevet

Morkaken min ligger i front, altså fremfor magen, om du skjønner? ;) Så det demper sparkene til den lille en del... Men jm sa ingenting om at det var større fare for sete- eller tverrleie...Den stenger ikke for åpningen, for å si det sånn ;) Har ikke hatt noen blødninger. Skal heller ikke på noe mer kontroller for å sjekke om den har flyttet på seg...

Skrevet

Hei.

Jeg har også morkaken framfor magen, så tok noen ekstra uker for at jeg kjente liv. Men ingen har sakt noe til meg om disse problemene, og JM sa ikke noe om at morkaken lå i veien?

Ble litt bekymret nå. Men det er vel ingen ting å bry seg om, siden JM ikke sa noe til meg?

Skrevet

Dette har jeg ikke hørt noe om. JM sa til meg at det var like vanlig å morkaka foran som bak. Det er noe annet hvis morkaka dekker åpningen, da må det følges opp.

Skrevet

Jeg har også foranliggende morkake - dvs den ligger foran på magen, ikke foran fødselsåpningen :-) Dette sjekker jordmor på ordinær ul. Hvis morkaken ligger foran fødselsåpningen får du beskjed om å komme tilbake på oppfølgingskontroll slik at de kan sjekke om den har flyttet seg.

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...