Gå til innhold

Søknad om foreldrepenger - har alle gjort det?

Anbefalte innlegg

Gjest poäng
Skrevet

Med knappe 59 dager til termin er det virkelig på tide for meg å få finger'n ut! Har somlet meg til terminbekreftelse fra jordmor. Sitter nå og ser på NAV etter søknadsskjemaet, for man skulle vel tro at det ligger der? Men alt jeg finner er dette:

https://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Vedleggsveileder?key=233580

Og på det står det stemplet over hele "Eksempel - skal ikke sendes til NAV"

Neivel. Er det et skjema jeg kan laste ned, fylle ut og sende inn eller må jeg dra til NAV og hente et skjema der?

Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil anbefale dæ å gjøre d ASAP. Det e 2 mnd behandlingstid på vedtak om fødtselspenger... Ja du må laste ned skjemane fra nett. Du kain fylle dæm ut før du skriv dæm ut. husk å fyll ut alt, ellers får du dæm i retur (ny dato før behandlingstid). husk å skrive under ! Lykke til. e ikkje så vanskelig å fylle ut.

Skrevet

nei, jeg har ikke fått somlet meg til å gjøre det. også fordi jeg er usikker på hvor mye permisjon jeg skal ha da jeg er selvstendig næringsdrivende.

Så vidt jeg kan se så har du link til riktig skjema...

https://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Vedleggsveileder?key=233580

fungerer når jeg går inn å ser på det, ser ut som ett vanlig skjema fra NAV. Jeg har pratet med dem på NAV tidligere og de henviser til nav sine sider for henting av skjema...

Skrevet

Du må krysse av for de blankettene som gjelder deg nedover på den siden du får opp...åsså trykker du deg frem til du får skrevet ut alt, fyller ut og sender inn... Men du må nok være klar over at om arbeidsgiver ikke betaler deg i fødselsperm, så kan det gå en stund før du får penger når du søker såpass nære termin og det er ferie avvikling på Nav... Lykke til:)

Skrevet

Ja, jeg gjorde det for et par uker siden, bare 27 uker på vei, fordi arb.giver (skolen) har ferie i hele sommer og måtte ha det unna før ferien. Litt i tidligste laget, men greit å bli ferdig med;)

Skrevet

jeg har ikke gjort det heller,siden min kontaktperson på nav er bortreist..

lyst å bare ta ut engangsstøndad,så forsette å jobbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...