....mammatilto... :))) Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Synest at disse junior sengene er så fine...men er helt fersk på det her. Noen som kan gi meg noen tips ?? Har tenkt litt på denne Valentine senga i fra Skeida som man kan trekke ut etter som man vokser.. 170 cm lang ...
Bebés'ilvousplâit Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Det mener jeg må være helt vilkårlig. Fordelen med slike juniorsenger er - slik jeg ser det - at de gjerne er litt oppbygd på sidene, eller at det følger med en sengehest, mtp. fare for å falle ut av senga. Vi skal gå til anskaffelse av juniorseng, hovedsakelig pga. at lillefrøkna har et forholdsvis lite soverom og en seng på 90x200 cm vil ruve en god del.
....mammatilto... :))) Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2010 vi har samme problemet,soverommet til snuppa våres er også lite så blir nok en juniorseng..
Sistah*G07*J09* Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Vi har juniorseng (75x170cm) den er halv høy (ca 1m høy) så mini har sin egen lille hule under der kjøpte en juniorseng mest fordi rommet til mini er ikke større en 2x3,5m så en voksenseng hadde tatt hele rommet, å det hadde blitt alt for liten plass til leker osv Mini er storfornøyd med storguttesenga si han er snart 3år
HTC Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 Vi valgte voksen seng til våre barn. Hemnes dagseng fra Ikea. Funket supert og endamer supert nå som de er 3 og 6 år. Hadde sengehest i starten.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Vi gikk rett på voksenseng med sengehest fordi jeg syns det er litt bortkasta penger med juniorseng. Og de som er sånne voksesenger må man jo kjøpe nye madrasser til hele tiden f.eks. Det har vi ikke råd til.
Abracadabra Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 vi kjøpte en utrolig flott seng til vår gutt til jul - den kostet flesk er jeg redd, men han kan ha den helt til han gifter seg hehe, så jeg synes det var greit. den er 90x200, og den har en uttrekksskuff under som er en ekstra seng i til overnattingsgjest (evt til mor/far hehe), og under madrassen i denne ekstrasengen er det jammen to store skuffer også. sengehest var med. jeg er enig i at juniorseng er kanskje litt unødvendig, i hvert fall hvis du har plass til en voksenseng...men så er det jo veldig mange fine juniorsenger der ute også men av ren nysgjerrighet, hva skal dere med små barnerom gjøre når ungene vokser ut av juniorsengene og MÅ ha stor seng? går dere med flytteplaner før den tid?
lille sprelle Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 Nå sover snuppå på drøyt 2 år fremdeles i sprinkelsenga, men når den blir for kort, kommer hun til å flytte over i gjestesenga som står på samme rom (1,50 brei). Vi har tenkt til å legge tepper slik at det blir et "rede" inn mot veggen så hun ikke så lett faller ut. Har også en sånn "ikeakrokodille" som vi kan legge inn mot veggen, slik at det ikke blir så hardt den veien.
hit og dit Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 Vi hadde en stor sprinkelseng som kunne gjøres om til juniorseng. Vi brukte den en periode, men det funket ikke. Ungen ligger veldig urolig og våknet tidlig og noen ganger midt på natta. Sengen var myk nok og alt det der, men det var rett og slett for liten plass. Så kjøpte vi en stor seng, og ungen sov bedre og lengre. Hurra tenkte vi, og slumret helt til klokken syv, mot fem - halv seks tidligere.
T+H+T Skrevet 4. juli 2010 #10 Skrevet 4. juli 2010 Har kjøpt voksen seng rett etter sprinkelseng. Vi ville ikke bruke penger til en seng til. Har godt bra det.
Gjest Skrevet 4. juli 2010 #11 Skrevet 4. juli 2010 Synes det er bortkasta penger å kjøpe juniorseng. Her gikk snuppa rett fra sprinkelseng til køyeseng. Hun har familiekøye på rommet sitt, veldig greit å ha overnattingsbesøk når man har sånn stor seng! ;-)
mamman til to gutter Skrevet 4. juli 2010 #12 Skrevet 4. juli 2010 Det bkommer jo an på hvor gamle de er og hvor rolig de ligger når de flytter ut av sprinkelsenga. Sønnen vå hadde akkurat fyllt to år når han klatret ut av sprinkelsenga og slo seg når han gjode det, hver gang, så da byttet vi seng. Ettersom hovedpoenget med å bytte var at han ikke klarte å lande forsiktig, så ville vi ha en lav seng. Samtidig sov han veldig urolig så vi var avhengig av at det var sengehest på senga og da er det ikke mange gode alternativ. Vi fant ingen voksensenger vi syntes passet på et barnerom som det samtidig var mulig å sette sengehest på, så derfor ble løsningen en av få juniorsenger. Han fallt ut av den noen ganger i begynnelsen også, men den var så lav at han ikke slo seg.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 4. juli 2010 #13 Skrevet 4. juli 2010 vi gikk rett på voksen seng.. blir dyrt hvis man skal via juniorseng med tanke på madrass osv.. hun fikk også voksen dyne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå