eliona Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Noen andre her som har solt seg og blitt flekkete brun? Jeg har blitt brun på en rar måte, skulle tro jeg hadde smurt meg med selvbruning og ikke smurt ordentlig. Kan det ha noe med hormner å gjøre?
*Nøtta* Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Det er ganske vanlig å få pigmentflekker i sola når man er gravid. Dette er desverre noe som ikke vil gå bort heller,så om jeg var deg (uten at jeg nå er noen lege eller har sett deg og kan si det med sikkerhet at det er pigmentflekker) hadde jeg villet være litt forsiktig med den solingen,siden det virker som om du muligens er veldig disponibel for flekker.
eliona Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2010 Hjeeelp, det er jo utrolig mye jeg har fått, på hals,bryst og den ene armen. Håper for Guds skyld at dette går vekk, det ser IKKE pent ut. Men forsiktig , det skal jeg være....
Enknerteiertogenspire Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Jeg fikk det i forrige svangerskap, heldigvis ikke så mye da... Det går dessverre ikke bort, men det blir jo mye mindre synlig på vinteren. Jeg smører megmed 30 for å unngå nye pigmentflekker. Jeg har hørt at noen hudpleiesalonger kan behandle flekker, men vet ikke hvor vellykket det er. Håper du slipper å få flere da! Lykke til.
Tulipan2010 Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Håper for din skyld at det ikke er pigmentflekker. Har en venninne som fikk mye i ansiktet og blir ikke kvitt de. Men det kan jo hende dette bare er noen ujevnheter som går bort. Bruker selv 30 i ansiktet og 15 på kroppen, og smører meg ofte for å unngå dette.
Bompibjørnen *født* Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Bare for å trøste litt, så fikk jeg mye pigmentflekker i ansiktet forrige svangerskap, og disse har blitt borte igjen. Det er ikke alle flekkene som blir borte, har noe igjen altså, men bare sån at du vet at noen av de kan forsvinne igjen..
eliona Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2010 Tak for trøst:) Det ser faktisk ut som det allerede har begynt å bli bedre. Tror ikke det er pigment flekker , det ser mer ut som ujevn brun farge, og når jeg tenker meg om så smurte jeg meg ikke godt akkurat på halsen og skuldrene, og det er der disse ujevnhetene har kommet. Jeg ble livredd når noen sa at dette ikke går vekk, for det så ikke pent ut....
*Nøtta* Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Ikke meningen å skremme deg...bare informere om at det kunne være greit å holde seg unna sola i år om det var pigmentflekker. Men det er jo en super grie om det viser seg at det bare var slurving med faktoren! :)
mariabee Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 når er det vanlig at disse flekkene oppstår, hvor langt er man på vei da? Jeg har solt meg mye på altanen osv, og har ikke fått noe flekker. Skal til tyrkia om en liten uke og er da nesten 5mnd på vei. Har imidlertid alltid smurt meg m solfaktor 30+ selv om jeg blir fort brun og er tåler solen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå