Gå til innhold

Vektøkning

enits40

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er riktig å ta opp temaet vekt her, men tar sjansen likevel. :-)

Jeg har to barn fra før, og under begge graviditetene har jeg lagt på meg veldig - forrige gang endte jeg med 30 kg opp! Har vært normalvektig etterpå, men merker at jeg sliter mer for det nå enn da jeg var 25.

Nå er jeg 20 uker på vei med nr. 3, og har allerede fått stor mage. Har ikke veid meg på en stund, men antar at jeg har hatt en vektoppgang på ca. 8 kg! Er selvsagt redd for å øke like mye denne gangen som forrige - og vil for all del unngå dette!

Jeg føler selv at jeg spiser normalt på hverdager, men skeier litt ut i helgene. Jeg trener/ er i aktivitet minst en halv time annenhver dag (går i bakker, sykler eller trener styrke - tidligere jogget jeg, men nå synes jeg det er blitt ubehagelig). Tror ikke at jeg spiser noe mer enn før, men ser likevel at vektøkningen ikke bare er kommet på magen :-(. Er det fordi jeg trener mindre intensivt, tro?

Dere andre modne gravide som forsøker å holde dere til en moderat vektoppgang; hva spiser dere, og hvor mye trener dere?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg la på meg 26 kg forrige svsk - fikk da jente. Nå venter jeg gutt - og har ikke den samme sultfølelsen som jeg hadde sist. Sist var jeg hele tiden småkvalm - og hadde spiselindring.

Nå kan jeg spise normalt - og normale mengder. Jeg er VELDIG redd for å gå opp like mye som sist - og rører nærmest ikke snacks eller sjokolade (heller ikke kaker eller fet mat). Har kost meg skikkelig noen ganger - så jeg skeier ut innimellom. Slet FÆLT med de siste 12 kg sist!! Ikke lysten på det samme igjen. Har bekkenløsning - og får ikke beveget meg noe særlig - så det er jo med på å gjøre at jeg passer ekstra på hva jeg "putter i meg".

Jeg er nå 34 uker - og har gått opp ca 10 kg. Håper at det ikke tar av de siste ukene- er fornøyd med hvordan vekten er så langt i alle fall!

LYKKE TIL!!

Jeg er vel av den heldige typen der tror jeg:)

Med de tto første la jeg på meg 9 kg, var da 19 og 25 år.

Nå i en alder av 41, og ble tatt ut fra jobb etter bare 1 mnd pga at vi mistet vår gutt i uke 29+6 i fjor(tidlig vannavgang og infeksjon)

Får ikke trene, men er i aktivitet hele tiden, klipper plen, går tur med hunden etc.

Er i dag 30+2 og lagt på meg 8 kg, fornøyd med det.

Spiser normalt, er ikke så glad i søtt, men cola elsker jeg.

Lar likevel være å spise søtsaker, fordi det gir andre plager som ikke er bra under sv skap.

Tror at enkelte bare er uheldige og legger på seg selv om de er forsiktige, og forstår at det er tungt med de ekstra kg både under og etter sv skapet.

Mitt råd er : hold deg i aktivitet og styr unna sukker og fett, og vær flink å ut å gå lange turer etter at nurket er kommet, da forbrenner man mye.

Lykke til.

Takk for svar! Godt å se at det nytter å få til en mer moderat vektoppgang, og at det ikke trenger å være slik at man alltid går opp mye hvis man har gått opp mye i ett svangerskap!

Er fortsatt ikke helt sikker på hva jeg gjør feil, men innser at jeg vel bør prøve å kutte ut helgekosen...Kommer nok på noen unødige kalorier der. Blir hardt - særlig nå som man ikke kan røre noe vin heller! ;-) ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...