Gå til innhold

Et rekommandert brev fra Statistisk Sentralbyrå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ligger og venter på meg på postkontoret.

Hvorfor i hukle heiteste har jeg fått det?

Hva gjelder det?

..er det et spørreskjema eller noe?

Noen som har fått selv og vet?

Dør av nysgjerrighet og rakk ikke dra innom posten i dag..

Skrevet

Tenker det er den årlige spørreundersøkelsen som noen i Norge blir trukket ut til å svare på. Det er slik hvert år og det er faktisk pliktig å svare. En god blekke med masse spørsmål;)

Skrevet

Takk! ..men åååneeeiii..

Som om jeg ikke har NOK å fylle dagene med? ;)

'Jeje..' tenker SSB og sender altså ut en gigablekke i beste ferietid!

Da tror jeg at jeg ikke akkurat haster avgårde first thing in the morning

på mandag for å få stilt nysgjerrigheten! Sjenk ju! :)

Skrevet

En gang fikk jeg et omfattende spørreskjema (tror ikke det var dette), og begynte å fylle ut. Men så kom jeg til sikkert tjue spørsmål om mitt sosiale nettverk, og fant ut at det var private opplysninger jeg ikke ville sende fra meg, selv om det hevdes at man er anonym.

Fikk seinere tre purringer på undersøkelsen, men jeg holdt stand... Og det viser jo at undersøkelsen kanskje ikke var så anonym, når de meget godt visste at jeg ikke hadde svart på den.

Skrevet

Ha, ha, ha! De registrerer selvfølgelig OM du har levert svar, ikke HVA du har svart! Det er svarene som er anonymisert.

Det kan jo ikke ha vært mer anonymt enn at de sendte spørsmålene til deg med navn og adresse.

Skrevet

Jaja, men følte de trødde meg for nære med disse spørsmålene. Ble nærmest redd for at noen skulle se svarene og le av mitt manglende sosiale nettverk.

Skrevet

Åh, pliktig å svare? Hvordan kan de legge på oss en sånn plikt liksom? Hva skjer om en ikke svarer, får en bot?

Jeg kunne godt svart, har INGENTING å gjøre på de neste 6 ukene!

Skrevet

Hvordan kan det være anonymt når de sender spørsmålene med navn og adresse, og krysser av på navn og adresse når de mottar svarene? Alle disse svarene ville settes i relasjon til mitt navn inne på et offentlig kontor. Hvert spørreskjema har sikkert en kode, og til enhver tid kunne man gått inn på denne koden og sett at den var forbundet med mitt navn.

Full anonymitet får man først når man får utdelt et spørreskjema i handa og leverer det inn igjen uten å oppgi navn.

Skrevet

"Statistisk sentralbyrå har kun to faste undersøkelser med svarplikt som retter seg mot privatpersoner. Det er Arbeidskraftundersøkelsen og Prisindeks for bruktboliger. "

Har aldri hørt om disse to skjemaene...

• 3 uker senere...
Skrevet

Kni-hiiis!

Henta brevet fra Statistisk Sentralbyrå i dag

-og DET bød jo på en overraskelse, kan man si!

Et gavekort på 500 kroner! :D

Jeg hadde blitt trukket ut som én av ti heldige vinnere etter

å ha deltatt på en ammeundersøkelse ved HS i regi av SSB!

Hurra for penger (som allerede er brukt opp!) og å slippe

spørreundersøkelse!

Skrevet

Hahaha, kan tenke meg det var en opptur ja! Gratulerer med gevinsten ;)

Husker jeg leste denne tråden og nesten ble misunnelig på deg for at du hadde fått spørreskjema å fylle ut, da jeg hadde/har ingenting å gjøre på! Hadde da 6 uker igjen til termin, har nå bare 3 uker igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...