AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Var det slik at man gav en smaksporsjon med potet i en uke, så en uke med blomkål, så en uke med en ny grønnsak..? Eller kan man gå raskere frem.? Husker ikke helt hvordan det var med middag.. Har begynt med grøt, og han spiser nesten en smaksporsjon til kvelds etter to uker.. HS sa han burde være oppe i tre måltider om dagen forholdsvis snart, så kan kanskje ikke ta såå lang tid..? Hvilke tre måltider startet dere med?
Romeren Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Vi begynte omtrent rett på full porsjon grøt ved 7 måneders alder. Sikkert ikke helt ideelt, men vi hadde hatt så lang utsettelse på grunn av magetrøbbel og han var så villig til å spise. Vi har heller ikke vært så veldig flink til å gi bare én og én grønnsak og gir faktisk alltid en miks av potet, gulrot og eventuelt en annen grønnsak. Jeg lurer faktisk litt selv på hvor viktig disse retningslinjene er...
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Personlig ville jeg sagt prøv dere frem. Noen unger liker ikke å få for mange smaker på en gang. Da spiser de kanskje ikke maten.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Her har gutten vår på 5 mnd akkurat begynt å smake på litt middag. Bare noen skjeer da. Han spiser ellers grøt til lusnj og kvelds. Nesten full porsjon. så har vi i de siste dagene prøvd litt middag etter avtale med hs. Han fikk litt most potet først. likte det litt første dagen, men nekta plent andre dagen. så her ble det det grønnsakspure (på glass) som han likte best akkurat nå. Ellers så tror jeg det er bare å prøve seg frem. Jeg mosa litt gulrot sammen med poteten en dag og da kunne han spise litt . Ellers så får han litt fruktmos hvis han ikke spiser noe særlig middag. Det kan han få litt til lunsj også av og til . spørs hvor mye grøt han spiser.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Du må nesten bare prøve deg frem. jenta mi er like gammel som gutten din å hun får 2-3 måltider med fast føde nå det har hun gjort siden hun var 4 mnd. jeg måtte begynne tidlig med grøt grunnet for høyt inntak av mme. nå bruker jeg mest ferdig mat da. så jeg har gitt semper sin havre grøt morgen og kveld. å dessert med mango pure eller blåbær pure. midt på dagen har jeg brukt hipp sine middags glass med kalkun. de fra 6mnd. hun nektet på spise grønnsaksmosen fra nestle, ikke rart etter min mening den smaker jo bæsj hehe. nå er det ikke alltid jeg styrer med middag hvis vi er avsted så bruker jeg semper sin ferdig blandet vælling. ( denne er også kjempe god!)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2010 Ja, får prøve meg litt frem. Han spiser en isterning-stor porsjon med potet nå.. Virker ikke som det er veldig stas, men heller ikke nekt. Tar det litt med ro, men burde kanskje begynne med et grøt-målid til, siden grøt går greit? Grøt til frokost og kvelds, og så grønnsaker eller frukt ,eller begge deler sånn midt på dagen-..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå