Gå til innhold

Strikket babyteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en fin oppskrift på nett?

Eller som har en fin oppskrift?

Har tittet igjennom heftene mine, og funnet to stk.

Men vil liksom ha det ultimate når jeg først skal strikke.

Skrevet

Jeg likte "nøstebarn teppene" veldig godt! Har 3stk fra før, og strikker et nytt til den i magen....

Fant denne på nettet:

Jeg strikket også mitt med å legge opp 170 masker. Ville ha litt størrelse på det for å kunne bruke det lenger. Men merk at det er det største teppet. I oppskrifta står det at man skal legge opp enten 160 masker (da trenger man ca. 125 g garn) eller 170 masker (da trenger man ca. 200 g garn). Så det blir jo et spørsmål om hvor stort man har lyst til å strikke teppet.

Man kan også hekle pyntekant rundt teppet. For å sitere oppskrifta:

1. rad er fastmasker

2. rad er 1 fastmaske, 3 luftmasker, fastmaske i første luftmaske. Hopp over 1 fastmaske, 1 fastmaske i neste

Skrevet

Tusen takk!

Jeg har hørt SÅ mye positivt om det teppet der, alle skryter det til skyene.

Men jeg synes liksom det ser så stuslig ut... Jeg ønsker meg et med huller og mønster og kanter om du skjønner...

Men tror jeg skal strikke dette også! Man får vel ikke for mange pledd!

Ett i vogna, ett i vogga, ett slengende over sofaen.

Åhhh som jeg gleder meg!

Men da kjøper jeg kun garn også kan jeg spørre deg igjen om jeg glemmer oppskrifta?

Skrevet

Jeg har strikka det flere ganger. Og nå strikker jeg det til vår egen lille krabat! Det er helt genialt!

Jeg strikker det med 170 masker, pinnestørrelse 6. Bare rettstrikk. Også en hekla kant rundt så det ikke mister fasongen helt.

Skrevet

garnhuset.no har noen fine:)

Jeg har "strikke/heklet" ett med påfugl mønster, kjempe lekker:)

Men er så komplisert å forklare her, men er du intresert så send med en PM så skal jeg prøve så godt jeg kan:)

Skrevet

Nøstebarns teppe er helt genialt! Jeg har strikket det i silkeull, liker dert bedre enn merinoull. Det er kanskje ikke så fancy med masse mønster og slikt, men jeg synes det er veldig vakkert i all sin enkelhet.

Min mormor strikket et utrolig fint babyteppe i et garn som heter Babysilk. Tror det er en silke- og alpakkablanding. Garnet er DYRT, men utrolig lekkert. Jeg har ikke oppskriften, men det går an å gå inn i en garnbutikk å høre om de har oppskrift, hun fikk tak i den der.

Skrevet

Jeg strikker dette pleddet 60x80 cm.

http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=203327&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter

Er nybegynner så ville ha noe enkelt :o

Og ikke visste jeg at pinne 2,5 var lite, tynt garn. osv osv... Men syntes pleddet blir fint. Har ca 30 cm igjen..., så håper bare jeg blir ferdig til september :)

Vises ikke så godt på bildet, men kanten er i perlestrikk, og pleddet er i ruter med rett, vrang og perlestrikk :)

Holder også på med topplue og tøfler i alpakka, skikkelig gode, myke og varme.

Og helsepleddet (Mor Signes helsepledd) fra Nøstebarn virker utroolig bra, svigermor strikker det :)

Jeg har visst blitt bitt av strikke-basillen, eller er det et slags morsinstinkt... :)) Gøy er det iallefall :)

Skrevet

www.garnstudio.no

Her finner du en mengde oppskrifter. Jeg strikker selv et i "merino ekstra fine" - garn, bare søk på garnkvaliteten så finner du flere fine teppe-oppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...